کد خبر 125379
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
رقیب جدید تسلا در راه است!

از زمانی که موفقیت های تسلا چشم های رقبا را خیره کرده، تلاش برای رقیب تراشیدن برای آن تمامی ندارد.

به گزارش پرشین خودرو، این بار هم سرمایه گذاران روی استارت آپی حساب باز کرده اند که می خواهد ون الکتریکی در کالیفرنیا آمریکا عرضه کند که مدل کسب و کار آن فقط از نوع پذیرش مشترک و اجاره از نوع لیزینگ است. فقط مشکل این جا است که شرکتی می خواهد وارد بازار بورس شود که هنوز محصولی به دست مردم نداده است.

کانوئو Canoo‌ قرار است با SPAC‌ ادغام شود و قرار است در بازار سهام آمریکا با علامت اختصاری CNOO عرضه شود. اما واقعیت این است که معرفی یک برند جدید خودرو به مقادیر نقدینگی افسانه ای نیاز دارد و محصول آن چند سال بعد به ثمر می نشیند، همان طور که در مورد تسلا این اتفاق افتاد. با این حال همین تسلا هم به عنوان یک مثال طلایی، جلوی چشم سرمایه گذاران قرار گرفته و با دیدن صعود موشک وار ارزش سهام تسلا آن هم در دوران صعب و دشوار کرونا به آنان انگیزه داده است که روی رقیب تسلا حساب باز کنند.

 

کانوئو Canoo‌

 


فقط همین امسال دو برند دیگر یکی نیکولا موتورز و لوردزتاون موتورز در بازار سهام عرضه شده اند که هیچکدام حتی یک محصول نفروخته اند. فیسکر Fisker‌ هم همین راه را دنبال می کند.

اولریخ کرانز Ulrich Kranz مدیر عامل کانوئو اولین خودروی طراحی شده این استارت آپ را loft on wheels نام گذاری کرده بود که می توان با کمی مسامحه «خانه ای روی چهار چرخ» یا «سفینه ای روی چهار چرخ» ترجمه کرد. روش کسب و کار این شرکت تقریباً منحصر به فرد است و کمپانی های زیادی وجود ندارند که چنین مدل کسب و کاری را پیشه خود کرده باشند. در حقیقت این شیوه کسب و کار نوعی سبک زندگی هم محسوب می شود که در کنار یک شیوه کسب و کار جدید قرار گرفته است. با این حال مقدار پولی که به عنوان سرمایه گذاری اولیه در این کسب و کار گردآوری شده، باعث شگفتی تحلیل گران مالی می شود و باید صبوری کرد و دید این سبک زندگی جدید که با پیشه ای جدید همراه شده، آینده حمل و نقل را شکل خواهد داد یا خیر.

منبع: سلیپا

کد خبر 125379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha