کد خبر 125383
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
فروش خودرو برقی در اروپا از چین پیشی گرفت

طبق گزارش یکی از تحلیلگران مستقل خودرو در آلمان، فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی در اروپا طی سال جاری برای اولین‌بار از فروش این محصولات در چین پیشی گرفته است.

به گزارش پرشین خودرو، براساس گزارشی از ماتیاس اشمیت، تحلیلگر مستقل خودرو در برلین، فروش خودروهای الکتریکی در اروپا طی هفت ماه اول سال جاری از فروش این محصولات در چین فراتر رفته است. طبق گزارش اتونیوز اروپا، ماه گذشته آمار کلی خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی ثبت‌شده در قاره سبز به ۵۰۰ هزار دستگاه رسید که حدود ۱۴ هزار دستگاه بیشتر از آمار خودروهای فروخته‌ شده در چین بود. طبق این گزارش، به‌طور دقیق در مجموع ۲۶۹،۰۰۰ مدل کاملا برقی در اروپای غربی ثبت شده است تا آمار خودروهای پلاگین هیبریدی به ۲۳۱،۰۰۰ دستگاه برسد.


یکی از دلایل این نوع تغییر بازار می‌تواند انگیزه‌‌های دولت‌های اروپای غربی باشد که نه‌تنها به خودروسازان کمک کرد تا از عوارض بحران ویروس کرونا خلاص شوند، بلکه به تلاش‌های آن‌ها در رسیدن به استانداردهای جدید تولید گازهای گلخانه‌ای نیز کمک کرد. در همین حال، چین یارانه‌های پرداختی خود به خودروسازان را کاهش داد تا آن‌ها به‌تنهایی انگیزه‌های بیشتری برای رقابت داشته باشند.

اشمیت گفت:

با این سرعت، اروپا امسال بیش از ۱ میلیون دستگاه فروش خودروی الکتریکی و مدل‌های پلاگین هیبریدی را پشت سر خواهد گذاشت، زیرا تسلا شروع به فروش تعداد بیشتری خودرو در منطقه‌ی اروپا می‌کند و فولکس‌واگن نیز اقدام به افزایش سطح تحویل ID.3 خواهد کرد.

 



انتظار می‌رود که در آینده نزدیک فولکس ‌واگن ID.3 به یکی از پرفروش‌ترین وسایل نقلیه برقی در اروپا تبدیل شود؛ در همین حال تسلا نیز به دلیل تنگناهای عرضه محصولات، بخشی از بازار اروپا را از دست داده است؛ هرچند که راه‌اندازی کارخانه تسلا طی سال آینده در برلین باید این مسائل را تا حدودی حل کند.

فولکس‌واگن و تسلا هر دو برای برتری در بازار خودروی برقی اروپا به رقابت می‌پردازند و نبرد ‌‌آن‌ها در آینده نزدیک به دلیل قیمت‌گذاری محصول جدید فولکس‌واگن از هم‌اکنون آغاز شده است. گفته می‌شود که نسخه‌ی 1st Edition خودروی الکتریکی فولکس‌واگن ID.3 مدل ۲۰۲۱ در انگلستان حدود ۲،۰۴۵ دلار قیمت پایین‌تری نسبت به تسلا مدل ۳ دارد. به عبارت دیگر این خودرو از هم‌اکنون قصد دارد بازار انگلستان را برای تسلا مدل ۳ ناامن کند و رقیب آمریکایی خود را به چالش بکشد.

منبع: زومیت
 

کد خبر 125383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha