کد خبر 125395
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
شانگهای، اولین شهر مجهز به تاکسی خودران

با ارائه خدمات تاکسی اینترنتی خودران به عموم مردم توسط شرکت AutoX طی همکاری با پلتفرم حمل‌ونقل علی‌بابا، شانگهای به اولین شهر جهان تبدیل شد که میزبان تاکسی‌های خودران است.

به گزارش پرشین خودرو، در ماه آوریل، شرکت فناوری خودرو خودران AutoX با پلتفرم حمل‌ونقل Amap علی‌بابا همکاری کرد تا روبوتاکسی‌ها را دردسترس مشتریان شرکت‌های تاکسی اینترنتی یا به‌اصطلاح اشتراک سواری شانگهای قرار دهد. اما فقط گروه محدودی از کاربران در آن زمان می‌توانستند به طرح آزمایشی دسترسی پیدا کنند. هم‌اکنون AutoX و Amap این سرویس را برای عموم مردم دردسترس قرار داده‌اند.

شبیه طرح آزمایشی، مشتریان می‌توانند تاکسی‌های خودران را ازطریق اپلیکیشن موبایل Amap علی‌بابا رزرو کنند، اما با ورود سرویس تاکسی Letzgo گزینه دیگری نیز به مسافران ارائه می‌شود.


کارکنان Letzgo پیش از ارائه خدمات جدید در چند هفته آینده، در مرکز تاکسی‌های خودران مرکز عملیات AutoX شانگهای آموزش خواهند دید. پس از آن، افرادی که در منطقه جیادینگ شانگهای به تاکسی اینترنتی نیاز داشته باشند می‌توانند به‌صورت اینترنتی و با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل Amap یا Letzgo سفارش تاکسی خودران خود را ثبت کنند. درنتیجه مسافران توسط یکی از ناوگان ۱۰۰ تایی تاکسی‌های خودران در آن منطقه سوار شده و به مقصد موردنظر برده می‌شوند.

 

تاکسی خودران

 

باتوجه‌به شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، شرکت AutoX چند اقدام جالب را در سرویس خود ارائه داده است. به‌عنوان مثال، هنگامی که مشتریان وارد وسیله نقلیه خودران می‌شوند، به‌جای اینکه لازم باشد با صفحه لمسی کار کنند، فقط باید ۴ رقم آخر شماره تلفن همراه خود را برای تأیید هویت بگویند و سیستم تشخیص صدا، سایر اقدامات را انجام می‌دهد. مسافران می‌توانند با استفاده از صفحه‌نمایش داخلی، بر پیشرفت سفر نظارت کنند.

شانگهای اولین شهر در جهان است که مردم می‌توانند از خدمات تاکسی اینترنتی خودران AutoX استفاده کنند، هرچند که این شرکت هم‌اکنون مشغول آزمایش خودروهای خودران در شنژن، ووهان، ووهو و تعدادی دیگر از شهرهای خارج از چین است و طی ماه‌های آینده خدمات خود را در این شهرها به عموم مردم ارائه خواهد داد.

منبع: زومیت
 

کد خبر 125395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha