کد خبر 125418
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
نقش پررنگ نرم افزارها در آینده صنعت خودرو

زمانی بخش های اصلی خودروها را قطعات مکانیکی تشکیل می دادند، هنوز هم حرکت خودرو به قطعات مکانیکی وابسته است اما نقش الکترونیک و کامپیوتر هر روز در خودروها پیچیده تر می شود.

به گزارش پرشین خودرو، وینسنت روشه Vincent Roche مدیر عامل تراشه سازی «آنالوگ دیوایسس» Analog Devices در مصاحبه با س ان بی سی گفته است: فناوری ها [کامپیوتر،‌ اینترنت و تلفن همراه] به آینده صنعت خودرو شکل می دهند و این برای شرکت های سازنده نیمه هادی ها فرصت بزرگی خلق می کند. به همین دلیل باید به این شکل هم فکر کرد.

جیم کرامر در برنامه تلویزیونی مد مانی Mad Money‌ [به معنی پول دیوانه] از مدیر عامل آنالوگ دیوایسس دعوت کرده بود که در آن وینسنت روشه از صنعت خودرو پای بعدی بازار یاد کرده است.


در توضیح، روشه گفت: «همه هوشمندی یا به عبارتی همه تجربه ای که یک کاربر از خودرو و رانندگی با آن دارد با نیمه هادی ها و نرم افزارها ممکن می شوند و هر چقدر که بیشتر می گذرد،‌ درصد بیشتری از خودرو را تشکیل می دهند.»

در سال های اخیر، خودروسازان سرمایه گذاری خود را به سمت فناوری های نوین و از جمله خودروهای برقی و خودران ها هدایت کرده اند. در ماه ژانویه همین امسال کمپانی کره ای هیوندایی قراردادی را با آنالوگ دیوایسس به امضا رساند که این شرکت تراشه سازی سیستمی برای حذف کامل نویزهای جاده ای را طراحی کند که به طور کامل دیجیتالی است. از آن به بعد شرکت آنالوگ دیوایسس 5 مشتری جدید برای همین سیستم پیدا کرده است. همین فناوری علاوه بر کاهش صدا، وزن خودرو را به میزان 100 پوند (45 کیلوگرم) از وزن خودرو می کاهد و3 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

 

 

روشه در این مصاحبه گفت: «ما نقش واسطه بین دنیای فیزیکی [مکانیکی] و دنیای دیجیتالی را ایفا می کنیم. حسگرها و دوربین های بیشتری در خودروهای جدید به کار می روند و ما این موضوع را فرصتی برای شرکت آنالوگ دیوایسس [ADI]می بینیم در حقیقت ما در تقاطع بین فناوری ها [کامپیوتر،‌ اینترنت و موبایل] با نیازهای خودروسازان قرار گرفته ایم.»

با این که شرکت آنالوگ دیوایسس هم دوران کرونا را سپری کرد اما گردش مالی آن در مقایسه با سال گذشته فقط 1.6 درصد کاهش یافت که نشان می دهد خیلی بیشتر از انتظارها موفق عمل کرده است. این شرکت با 1.46 میلیارد دلار گردش مالی سود 1.36 دلار را بعد از تعدیل پیش بینی کرده است.

البته آنالوگ دیوایسس در بخش خودرویی خود بیش از سایر بخش ها به خاطر کرونا لطمه دید و گردش مالی در این بخش نسبت به مدت سال گذشته 29 درصد کاهش را تحمل کرد.

در مورد خودروهای برقی روشه می گوید: «فکر می کنم که ما راه بسیار طولانی در پیش داریم. ما هنوز در ابتدای راه خودروهای برقی هستیم اما حس من می گوید که 10 سال آینده شاید 20 درصد از خودروها برقی باشند در مقایسه با الان که فقط بین 1 تا 2 درصد را تشکیل می دهند.»

منبع: سایپا

کد خبر 125418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha