کد خبر 125420
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مدیر عامل تسلا چهارمین ثروتمند دنیا شد

ارزش سهام تسلا در یک روز ۱۱ درصد رشد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، مدیرعامل خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس با پشت سر گذاشتن موکاش آمبانی به چهارمین فرد ثروتمند جهان تبدیل شد.


تا پایان معاملات روزانه بورس نیویورک، ثروت الون ماسک به لطف افزایش ۱۱ درصدی ارزش سهام گروه تسلا با ۷.۸ میلیارد دلار افزایش همراه شد تا وی با ۸۴.۸ میلیارد دلار ثروت، جای موکاش آمبانی، ثروتمندترین فرد هند و آسیا و برنارد آرنو- ثروتمندترین فرد فرانسه و اروپا را بگیرد.


از زمان افزایش سریع میزان فروش خودروهای تسلا به ویژه مدل تسلا ۳، ارزش سهام گروه تسلا در طول یک سال اخیر حدود ۳۵۳ درصد افزایش یافته است. انتظار می رود تسلا موفق شده باشد با وجود شیوع کرونا و کاهش تقاضای جهانی، سودآوری این شرکت در چهارمین فصل متوالی مثبت باشد. خودروهای تسلا مدل ۳ که در کارخانه های این شرکت در چین تولید می شوند، موفق شده‌اند علی رغم تبعات منفی ناشی از شیوع گسترده و پاندمی کرونا، عملکرد خوبی را به ثبت برسانند؛ به گونه ای که تسلا ۳ توانسته ۱۰ درصد از میزان فروش کل خودروهای الکتریکی فروخته شده در بازار چین را به خود اختصاص دهد و بدین ترتیب به یک رکورد جدید دست یابد.

 

ایلان ماسک



علاوه بر خودروسازی تسلا، به لطف ارزش سهام شرکت اسپیس ایکس نیز رشد محسوسی در ماه های اخیر داشته است. الون ماسک از ابتدای امسال تاکنون ۵۷ میلیارد دلار به ثروت خود افزوده که این رقم عجیب تنها کمتر از رشد ۷۳ میلیارد دلاری ثروت جف بزوس- مدیرعامل آمازون و ثروتمندترین فرد جهان بوده است.

گروه خودروسازی تسلا که مقر اصلی آن در کالیفرنیا قرار دارد، بیش‌تر در حوزه تولید خودروهای خودران و الکتریکی فعال است که در ژوئیه ۲۰۰۳ تاسیس شد. طبق اعلام بلومبرگ در حال حاضر جف بزوس- مدیرعامل فروشگاه اینترنتی آمازون با بیش از ۱۸۹ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین فرد آمریکا و جهان است و پس از وی بیل گیتس، برنارد آرنو، مارک زاکربرگ و استیو بالمر در رده های دوم تا پنجم ثروتمندترین افراد جهان جای گرفته اند.
 

منبع: ایسنا

کد خبر 125420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha