کد خبر 125421
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
در نظرسنجی جی‌دی‌پاور، ولوو اول مینی آخر شد

در «شاخص تجربه فنی» جی دی پاور، ولوو در صدر جدول و مینی در قعر جدول قرار دارند.

به گزارش پرشین خودرو، اکثر خودروها هر روز به تراشه ها و پردازشگرهای بیشتری مجهز می شوند، دیگر تمام اجزای خودرو از موتور گرفته تا صفحه نمایش لمسی روی داشبورد و سیستم صوتی، تصویری،‌ اینترنتی آن از صفر و یک [منظور کدنویسی در نرم افزار] تشکیل شده است. خیلی از این ابزارها منتظر فرمان راننده [یا سرنشین] هستند. جی دی پاور هم که عاشق نظر سنجی از رانندگان است، یکی از پرسش های آن این است که کدام بخش از فنی خودرو را رانندگان دوست دارند و از کدام بخش آن متنفرند.

کریستین کولودج مدیر تحقیقات ابزارهای واسط بین ماشین و انسان می گوید: «فناوری های جدید در خودرو یکی از مهمترین عوامل و فاکتورهایی است که مردم در تصمیم گیری هنگام خرید لحاظ می کنند. برای خودروسازان بسیار حیاتی و مهم است که فناوری های جدیدشان خوب و قابل اعتماد باشد و مشتریان به راحتی از آن استفاده کنند. بنابراین تجربه راننده نسبت به فناوری های جدید خودرو بسیار اهمیت پیدا می کند. در نظر سنجی ها مهم است مشخص شود راننده از فناوری جدید خوشش می آید، آیا به طور استاندارد و دائمی از آن فناوری استفاده می کند یا آن که خیلی زود آن فناوری را به فراموشی می سپارد.»


از این رو جی دی پاور شاخصی تحت عنوان «شاخص تجربه فنی» تعریف کرده که بر اساس آن پرسشنامه و نظرسنجی را طراحی می کند. حالا نتایج سال 2020 را منتشر کرده است که در آن به ترتیب اول تا سوم ولوو، ب ام و و کادیلاک بوده اند. چهارم و پنجم هم سوبارو و کیا قرار دارند. تسلا تنها خودروسازی است که به جی دی پاور اجازه تماس با مشتریانش را نداده و بنابراین در این نظرسنجی شرکت داده نشده است. با این حال محاسبات جی دی پاور نشان می دهد که اگر تسلا در این رقابت شرکت داده می شد احتمالاً به مقام دوم می رسید. ولوو در این شاخص امتیاز 617 به دست آورده است و تسلا پتانسیل به دست آوردن امتیاز 593 را داشته است.

 

ولوو



رانندگان بیشتر از فناوری هایی استقبال می کنند که به آنها کمک کند اطراف خود را بهتر ببینند. سیستم های دوربین دار، دوربین های دید عقب، دوربین هایی که زمین اطراف خودرو را به خوبی نشان می دهند امتیاز بیشتری نزد رانندگان گرفته اند.

فناوری ای که بدترین امتیاز را نزد مشتریان داشته،‌ فناوری اجرای فرامین حرکتی یا Gesture Controls بوده اند. پاسخ دهندگان به جی دی پاور گفته اند که بعد از مدت خیلی کوتاهی استفاده از این ویژگی را در خودرو کنار می گذارند. اگر بخواهند خودروی جدیدی بخرند، داشتن یا نداشتن این فناوری اصلا مهم نیست. شاید یکی از دلایلی که ب ام و به صدر جدول نیامده هم همین فناوری است که ب ام و اصرار زیادی روی آن دارد.

در خصوص اتومات شدن و خودران شدن خودروها یا بی نیاز شدن از راننده،‌ واکنش پاسخ گویان کاملا متفاوت بوده است. شاید برای آن که مردم اعتماد بیشتری نسبت به ترمز اضطراری خودکار،‌ کمک به رانندگی بین خطوط و از این قبیل فناوری های جدید پیدا کنند،‌ نیاز به گذشت زمان و آموزش های بهتر از سوی خودروسازان است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص این شاخص و نتایج آن می توانید به اتوبلاگ مراجعه کنید.

منبع: سایپا

کد خبر 125421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha