عرضه خودرو در بورس و دریافت مالیات راه واقعی سازی قیمت خودرو

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با عرضه خودرو در بورس و در نظر گرفتن مالیات برای ما به ‌التفاوت قیمت بازار و کارخانه می توان زمینه واقعی سازی قیمت خودرو در بازار را فراهم کرد.

به گزارش پرشین خودرو، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، با بیان این مطلب اظهار داشت: تخصیص ارز و قانون گذاری در حوزه تامین تسهیلات مانند استمهال مالیات، بدهی و حل مشکل قیمت گذاری از جمله درخواست خودروسازان از مجلس شورای اسلامی است.

نایب رییس مجلس و نماینده مردم مشهد و کلات در بازدید از خطوط تکمیل کاری محصولات و مرکز تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو گفت: بومی‌سازی قطعات صنعت خودروسازی کشور با به‌ کارگیری توان قطعه‌سازان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، موجب کاهش قیمت تمام شده محصول نهایی، افزایش کیفیت و رضایتمندی مردم می‌شود.

وی، بر ضرورت حمایت دولت و مجلس از بومی‌سازی قطعات با فناوری پیشرفته تاکید کرد و افزود: توجه به ظرفیت و توان ساخت داخل، منجربه خودکفایی در صنعت خودرو می‌شود.

 

بازدید نایب رئیس مجلس از ایران خودرو


قاضی زاده هاشمی گفت: در سال جهش تولید، توجه به تحقیق و توسعه، کاهش هزینه‌های سربار تولید، ارتقای کیفیت محصولات و توسعه صادرات و تولید خودرو با نشان ایرانی، توسعه و تعمیق ساخت داخل از اهداف اصلی صنعت خودرو کشور است.

وی با اشاره به اینکه محصولات خودروسازان داخلی از نظر کیفیت قابل رقابت همتایان خارجی است، تصریح کرد: در حوزه طراحی و داخلی سازی قطعات اقدامات خوبی انجام شده است.

این نماینده مردم در مجلس در پایان با اشاره به راهکار رفع مشکلات موجود در ثبت نام خودرو خاطرنشان کرد: باید ثبت نام خودرو بدون محدودیت انجام شود.

یادآور می شود: نایب رییس مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از نمایندگان با حضور در گروه صنعتی ایران‌ خودرو از نزدیک با توانمندی و دستاوردهای این خودروسازی در زمینه بومی‌سازی قطعات در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و طراحی و ساخت خودروهای جدید آشنا شدند. نمایندگان مجلس، همچنین از نخستین گیربکس شش سرعته دستی و اتوماتیک ایرانی بازدید کردند.

کد خبر 125426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha