ثبت 341 میلیون یورو کاهش ارزبری در بخش خودرو و موتورسیکلت

کاهش ارزبری حاصل از برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل در بخش خودرو و موتورسیکلت ۳۴۱ میلیون یورو بوده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تاکنون ۱۱ میز تعمیق ساخت داخل با میزان کاهش ارزبری 1045 میلیون یورو برگزار شده است. از این میزان ۱۴۳ میلیون یورو سهم تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی و ۱۱۸ میلیون یورو سهم مخابرات، برق و الکترونیک بوده است.

همچنین کاهش ارزبری حوزه خودرو و موتورسیکلت ۳۴۱ میلیون یورو و کاهش ارزبری در صنعت فولاد و مس نیز ۴۴۳ میلیون یورو شده است.


برگزاری میزهای ساخت داخل برای تامین محصولات، تجهیزات و ملزومات مورد نیاز حوزه صنعت و معدن با استفاده از توان تولیدکنندگان داخلی برای قطع هر گونه وابستگی و خودکفایی در دولت تدبیر و امید دستور کار قرار گرفته است.


کاهش ارزبری و صرفه جویی در منابع ارزی کشور، رونق تولید و اشتغال زایی بیشتر از دستاوردهای این میزهای تخصصی بود است که در قالب نهضت ساخت داخل در دولت تدبیر و امید پیگیری و انجام شد.

 

تعمیق ساخت داخل



براساس این گزارش، به همت تلاشگران عرصه صنعت و معدن پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شاخص های صنعتی و معدنی ارتقاء قابل توجهی پیدا کرد و با برنامه ریزی‌های انجام شده به سمت خودکفایی در محصولات مورد نیاز وارداتی و قطع وابستگی ها حرکت کردیم.

تعداد واحدهای صنعتی در سال ۱۳۵۷ و در ابتدای انقلاب ۱۵۰۳ واحد بوده که در تیرماه ۱۳۹۹ (امسال) به ۷۱ هزار و 998 واحد رسیده است.

همچنین تعداد معادن فعال در ابتدای انقلاب ۱۹۵ معدن بوده که در تیرماه امسال به ۶۱۰۷ معدن ارتقاء یافته است.

یادآور می شود که تعداد واحدهای صنفی نیز از ۳۵۰ هزار واحد در ابتدای انقلاب به ۲ میلیون و ۷۶۱ هزار واحد در تیرماه ۱۳۹۹ ارتقا یافته است.

کد خبر 125477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha