کد خبر 12548
۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۸
کاهش تولید خودرو جبران می‌شود

پرشین خودرو: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کمبود نقدینگی، توقف شماره‌گذاری وانت پیکان و برخی مشکلات داخلی خودروسازان را از دلایل اصلی کاهش 30درصدی تولید خودرو در کشور طی دو ماهه نخست سال جاری دانست.

به گزارش «پرشین خودرو»، محسن صالحی‌نیا، با بیان این مطلب گفت: تلاش می‌کنیم تا آخر مرداد ماه وضع تولید خودرو در کشور بهتر شده و از نیمه دوم امسال تولید به روند طبیعی خود بازگردد. وی گفت: برخی خودروسازان با کمبود نقدینگی مواجه بودند که اخیرا تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته و امیدواریم وضعیت دسترسی خودروسازان به تسهیلات بهتر شود. از سوی دیگر در سال جاری شاهد توقف شماره‌گذاری وانت پیکان هم بودیم که این اتفاق نیز در کاهش تولید خودرو در کشور موثر بود. صالحی نیا عنوان کرد: از سوی دیگر برخی خودروسازان دارای مشکلات داخلی بوده و با این امیدواری وجود دارد که ظرف ماههای آینده روند تولید خودرو در کشور بهبود یابد. به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت طبق برنامه‌ریزیهای انجام شده قرار است امسال تولید خودرو در کشور بین پنج تا شش درصد نسبت به سال 1390 افزایش یابد. براساس اطلاعات منتشر شده تولید انواع خودرو در کشور طی دو ماهه نخست سال جاری با کاهش 32.2 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل به 157 هزار و 934 دستگاه رسید. همچنین تولید خودرو در تمام گروه ها از جمله سواری، وانت، مینی بوس و اتوبوس و کامیون با کاهش مواجه شده است.
کد خبر 12548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    0 0
    خودرو که مرغ نیست برسه بالاترین قیمت بعد دولت یادش بیفته واردات کنه!!!تکلیف اشفته بازار خودرو چیه؟مثل شب عید و بدتر بشه؟همه وانت پیکان بخرند؟تنظیم بازار چطور میشه و طبق معمول مردم باید چوب بی تدبیری بخورند؟
  • محمدرضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    0 0
    من نمیدونم تو کشوری که خودروسازیش یه خودروی جدیدش رو (رانا) رو ظرف دوسه روز 180میلیارد از پیش فروشش نصیبش میشه دیگه چطور مشکل نقدینگی پیدا میکنه آخه کجای دنیا دیگه اینطوره ؟ کجای دنیا یه خودروساز میتونه یه محصولی رو که هنوز مردمش از نزدیک حسش نکردن 3ماه قبل از تحویل پیش فروش بکنه و ظرف دو سه روز 180میلیارد میره تو حسابش ؟ دیگه چه نقدیتگی از این بهتر ؟ ببین این شرکتا چقد توشون بهره وری پایینه و مدیریت ندارن که همچین پولایی رو به باد میدن و نمیتونن ازشون استفاده مفید کنن چندروز دیگه هم نوبت سایپاست که با پیش فروش پارس تندر یه همچین سرمایه یه جایی بره تو حسابش و بعدشم بترتیب نوبت وانت تندر برا ایران خودرو و نیوسراتو برا سایپا و دنا برای ایران خودروه