لزوم شکایت از آمریکا به دلیل تحریم‌های صنعت هوانوردی

نماینده مجلس یازدهم بر لزوم شکایت ایران از آمریکا به سازمان بین المللی هوانوردی و دیوان بین المللی دادگستری (لاهه) تأکید کرد و گفت: می توان پرونده تحریم قطعا و تجهیزات هواپیما را مورد پیگیری قرار داد، زیرا این اقدام غیرانسانی آمریکا، جان مسافران را در خطر می اندازد.

به گزارش پرشین خودرو، الهام آزاد، با انتقاد از اقدام غیرقانونی کشورهای غربی در تحریم فروش قطعات و تجهیزات هواپیما به شرکت های هواپیمایی کشورمان، گفت: این اقدام کشورهای غربی به ویژه آمریکا در عدم فروش تجهیزات هواپیما، مغایر با کنوانسیون شیکاگو است، بر اساس این پیمان بین المللی، هر نوع محدودسازی اعضا، برای دسترسی عادلانه به محصولات، مقاصد و بازارهای بین المللی خلاف قانون است.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم بر اساس قوانین بین المللی، ایجاد فرصت حمل و نقل هوایی ایمن، منظم، کارآمد و اقتصادی جزء حقوق شرکت های حمل و نقل هوایی است، اما متأسفانه در شرایط کنونی آمریکا اقدام به نقض حقوق جمهوری اسلامی در این حوزه می کند.



رویکرد کنونی آمریکا علیه ایران، توسعه برابر و کارآمد حمل و نقل هوایی جهانی را با چالش مواجه می کند

وی با بیان اینکه رویکرد کنونی آمریکا علیه ایران، توسعه برابر و کارآمد حمل و نقل هوایی جهانی را با چالش مواجه می کند، افزود: به نظر من متولیان حوزه حمل و نقل هوایی کشورمان باید این نقض قانون را مورد پیگیری قرار دهند.

 

صنعت هوانوردی



لزوم شکایت ایران از آمریکا به سازمان بین المللی هوانوردی و دیوان بین المللی دادگستری

آزاد بر لزوم شکایت ایران از آمریکا به سازمان بین المللی هوانوردی و دیوان بین المللی دادگستری (لاهه) تأکید کرد و گفت: پیروزی ایران در پرونده اخیر شکایت از آمریکا در دادگاه لاهه نشان داد که ما می توانیم حقوق بین المللی خودمان را از مراجع حقوقی پیگیری کنیم، از این رو می توان پرونده تحریم قطعا و تجهیزات هواپیما را مورد پیگیری قرار داد، زیرا این اقدام غیرانسانی آمریکا، جان مسافران را در خطر می اندازد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 125501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha