کد خبر 125533
۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
لغو طرح ترافیک سفر‌های غیرضروری را افزایش داد

رئیس پلیس راهور تهران: با لغو طرح ترافیک در چند هفته گذشته شاهد افزایش ۵۵ درصدی سفر‌های غیرضروری در هسته مرکزی شهر تهران و بی نظمی‌هایی در این زمینه بودیم.

به گزارش پرشین خودرو، سردار حمیدی در خصوص لغو طرح ترافیک در چند هفته گذشته گفت: در این مدت آسیب‌ها کاملا افزایش یافت به طوری که در تصادفات شاهد افزایش ۱۲ درصدی بودیم و همچنین ترافیک در سطح شهر تهران ۴۱ درصد افزایش یافت.

وی گفت: طرح ترافیک از این هفته اجرا شد و ساعت طرح ترافیک از ۸ و نیم تا ۱۶ است که رانندگان قبل از ساعت ۸ می‌توانند وارد شوند و از ساعت ۱۴ تا ۱۶ هم می‌توانند یک بار خارج شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ادامه داد: با لغو طرح ترافیک در صدد بودیم که فشار کمتری به ناوگان حمل و نقل عمومی بیاید و شاهد کاهش سفر در بخش اتوبوس و مترو باشیم، اما این اتفاق نیفتاد و برداشتن طرح ترافیک صرفا تردد خودرو‌ها و موتور‌ها را در سطح شهر افزایش داد.

سردار حمیدی گفت: دوباره این موارد را کارشناسی کردیم و طرح ترافیک عملیاتی شد.

وی افزود: مسافران اتوبوس و مترو مشخص است، اما هنگام لغو طرح ترافیک کسانی به هسته مرکزی آمدند که اصلا با اتوبوس و مترو سفر نمی‌کنند و همین موضوع موجب افزایش تردد‌ها شد.



هماهنگی با تکایا و مساجد برای تردد روان خودرو‌ها انجام شده

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: امسال شرایط عزاداری متفاوت است و در محیط باز انجام می‌شود بنابراین پلیس هماهنگی خوبی را با هیئت ها، مساجد و تکایا انجام داده تا به بهترین صورت تردد‌ها انجام شود.

سردار حمیدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما افزود: عمدتاً عزاداری‌ها در شب انجام می‌پذیرد و عزاداران با لباس تیره حضور پیدا می‌کنند بنابراین عزاداران برای شرکت در این مراسم‌ها و همچنین بازگشت به منزل ازجایی تردد کنند که دیده شوند.

وی افزود: رانندگان هم موظفند با سرعت مطمئنه حرکت کنند که در صورت مشاهده افراد در حال تردد به راحتی بتوانند خودروی خود را متوقف کنند.

سردارحمیدی گفت: در شب‌های عزاداری پلیس راهنمایی و رانندگی با تمام توان در تمامی معابر حضور خواهد داشت و نسبت به کنترل ترافیک و نظارت بر آن اقدام خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صداو سیما
 

کد خبر 125533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha