کد خبر 125561
۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
دولت با خرید ۳ هزار دستگاه اتوبوس موافقت کرد

معاون حمل ونقل و ترافیک تهران با اشاره به رایزنی شهرداری تهران با دولت برای خرید اتوبوس گفت: دولت با تامین و خرید سه هزار دستگاه اتوبوس موافقت کرد.

به گزارش پرشین خودرو، سید مناف هاشمی در بازدید از کارخانه واگن سازی تهران و خط تولید اولین رام قطار متروی ملی که با حضور «پیروز حناچی» شهردار تهران، «علی آقامحمدی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و «حمیدرضا طیبی» رئیس جهاد دانشگاهی تهران برگزار شد گفت: برابر رایزنی های صورت گرفته به منظور تامین مالی قرارداد ساخت ۲۱۰ واگن به نتایجی رسیده ایم و امیدواریم این ظرفیت به زودی فعال شود.


وی با اشاره به اینکه تهران به بیش از ۴ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد گفت: در زمینه ساخت اتوبوس هم طی مکاتباتی که شهردار تهران با دولت داشت، دولت تاکنون با خرید سه هزار دستگاه اتوبوس موافقت کرده است و آنجا هم به دنبال راه هایی برای تامین مالی این خرید هستیم.


به گفته هاشمی در ایران حدود ۱۱ کارخانه تولید اتوبوس وجود دارد که در این سال ها همه تعطیل شده اند به نظر من نیاز داخل به اتوبوس فرصتی است که می توان با آن تمامی کارخانه ها را فعال کرد.
 

به توان داخلی اعتماد کنیم

همچنین حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم گفت: یکی از مزیت‌های مهم در کشور ما تولید بر حسب سفارش است و در زمینه تولید واگن مترو هم همین اتفاق افتاده است.

او ادامه داد: معتقدم در دانشگاههای ما نیروی انسانی خوبی تربیت می شود اما به آنها اعتماد نمی کنیم که بتوانند خود را اثبات کند.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: در دهه هفتاد برای تولید واگن مترو مذاکراتی با شرکتی شده بود که ضمن خرید واگن، انتقال تکنولوژی هم صورت پذیرد اما آن روند متوقف شد. من معتقدم برای ساخت واگن باید گروهی دور هم جمع شوند هیچ بخشی فکر نکند که می‌تواند به تنهایی این کار را انجام دهد. جهاد دانشگاهی این آمادگی را دارد در این پروژه فعال شود همچنان که تا کنون فعال بوده و بخش های هایتک این واگن ها را نیز توانسته است تولید کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 125561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha