پیش فروش‌ و فروش فوق العاده خودروسازان شفاف می شود

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی برای شفاف سازی در روند برنامه های آتی پیش فروش‌ وفروش فوق العاده خودرو توسط دو خودروسازی بزرگ کشورمان خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی صادقی نیارکی با بیان این مطلب اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیته خودرو گزارشی از روند واگذاری سهام، اموال و املاک مازاد شرکتهای خودروسازی ارائه شد.

وی افزود: واگذاری دارایی های غیر مولد خودروسازان ازجمله این مصوبات بود وخودروسازان با ارائه گزارشی از نحوه تحقق این مصوبات به تشریح وضعیت تولید و میزان کاهش تعهدات خودروهای معوق پرداختند.

 



صادقی نیارکی روند تجاری سازی و تولید خودرو را مناسب ارزیابی کرد و افزود: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان مرداد ماه، بیش از 365 هزار دستگاه خودرو توسط دو خودروساز بزرگ کشور تولید شده است که بخش عمده ای از این تولیدات در قالب کاهش تعهدات در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

وی از افزایش 22 درصدی تولید خودرو تا ابتدای شهریور 99 خبر داد و گفت: در این بازه زمانی روند تحویل خودروهای معوق افزایشی بوده و تاکنون 211 هزار و 520 خودروی معوق تحویل مشتریان شده است.

گفتنی است؛ در این نشست، عملکرد شرکتهای خودروساز در طرح های فروش و پیش فروش در مرحله اول و دوم مورد بررسی قرار گرفت وتصمیماتی برای طرح های آتی فروش و پیش فروش خودرو اتخاذ شد.

کد خبر 125591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha