کد خبر 125642
۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
 ورود مرسدس بنز برقی به ناوگان آمازون

شرکت آمازون در راستای کاهش آلایندگی کسب و کار خود تا سال ۲۰۴۰ تعداد ۱۸۰۰ دستگاه ون برقی برای ناوگان تحویل کالای اروپایی خود به شرکت مرسدس بنز سفارش داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، آمازون اعلام کرد که عمده خودروهای برقی مرسدس بنز امسال وارد خدمت خواهند شد و سفارش این شرکت شامل ۱۲۰۰ دستگاه مدل برقی اسپرینتر و ۶۰۰ دستگاه مدل برقی ویتوس است.

این سفارش بزرگترین سفارشی است که تاکنون برای خودروهای برقی مرسدس بنز انجام گرفته و شامل ۸۰۰ ون برای آلمان و ۵۰۰ ون برای انگلیس است.

با این حال کمتر از سفارش اخیر آمازون برای ۱۰۰ هزار دستگاه ون تحویل کالای برقی از شرکت ریویان اتوموتیو است که این غول فروش اینترنتی در آن سرمایه گذاری کرده است.

 



جف بزوس، مدیرعامل آمازون در بیانیه ای اعلام کرد توافق اخیر بخشی از حرکت این شرکت برای ایجاد ناوگان حمل و نقل پایدار در جهان است.

مرسدس بنز روز جمعه به تعهد جوی پیوست که سال گذشته از سوی آمازون آغاز شد و از امضا کنندگان می خواهد انتشار آلایندگی کسب و کارشان را تا سال ۲۰۴۰ به صفر برسانند. این شرکت خودروسازی پیش از این اعلام کرده بود داشتن ناوگان خودروهای پاک را تا سال ۲۰۳۹ هدف گذاری کرده است.

آمازون در سال ۲۰۱۸ بزرگترین مشتری ون غیربرقی اسپرینتر مرسدس بنز شد و ۲۰ هزار دستگاه از این خودرو را برای تحویل کالا سفارش داد.

بر اساس گزارش رویترز، سایر شرکتهای تحویل کالا به دنبال برقی کردن ناوگان خودروهایشان هستند. شرکت یونایتد پارسل سرویس در ژانویه ۱۰۰ هزار خودروی تحویل کالا به شرکت انگلیسی Arrival Ltd سفارش داد.

شرکتهای خودروسازی دیگر در تلاش برای عرضه ونهای برقی به بازار هستند. فورد موتور قصد دارد یک مدل تمام برقی ون ترانزیت را در سال ۲۰۲۲ در آمریکای شمالی عرضه کند و جنرال موتورز قصد دارد تولید یک ون برقی را در اواخر سال ۲۰۲۱ آغاز کند.

کد خبر 125642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha