کد خبر 125644
۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
 پیشرفت 96 درصدی ابرپروژه جنوب تهران

ناظر رئیس شورای شهر تهران درامور محاسبات و پایش عملکرد در مورد آخرین وضعیت افتتاح بزرگراه نجفی رستگار توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، مجید فراهانی پس از بازدید از پروژه های در دست احداث منطقه ۱۵ گفت: بزرگراه مهم نجفی رستگار با پیشرفت ۹۶ درصدی در آستانه اتمام و افتتاح است و روز گذشته در بازدید میدانی منطقه ۱۵ از آخرین مراحل احداث مسیرهای تندروی فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار بازدید کردم.

فراهانی تصریح کرد: با تکمیل وبهره برداری از این ابر پروژه شش کیلومتری که ده پل غیر همسطح را شامل می شود رینگ پیرامونی حریم شهر تهران تکمیل شده و کلیه ترانزیت های جنوب شرقی تهران بدون نیاز به ورود به اتوبان افسریه از این بزرگراه انجام خواهدشد که به نوبه خود نقش مهمی در کاهش ترافیک و آلودگی هوای جنوب تهران خواهد داشت.

ناظر رئیس شورا درامور محاسبات و پایش عملکرد افزود: آغاز فاز دوم این پروژه در ابتدای سال ۱۳۹۸ با ۵۳ پلاک معارض مواجه بود که با تملک این ۵۳ پلاک این پروژه بزرگ در زمان برنامه ریزی شده و با هزینه پیش بینی شده به اتمام‌ می رسد که افتخاری برای مدیریت پروژه های بزرگ شهری است .

وی تاکید کرد: از نکات حایز اهمیت این پروژه بزرگ توجه به نیاز شهروندان ساکن در محدوده جنوبی طرح جهت ایجاد دسترسی بین پهنه های شمال و جنوب بزرگراه بود که با اجرای یک مسیر زیرگذر خارج از محدوده اولیه پروژه و به عنوان‌ زیرپروژه الحاقی رضایت شهروندان دومحدوده‌ شمالی وجنوبی با اتصال مضاعف این دو محدوده به حداکثر خود می رسد

فراهانی افزود: بر اساس آخرین گزارش ماهانه پیشرفت عملیات اجرایی فاز دوم طرح احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار در بخش مسیرهای تندرو به مرز ۹۶ درصد رسیده است.

وی افزود: بزرگراه شهید رستگار برای میدان بسیج، بزرگراه بسیج، بزرگراه بعثت و بخش شرقی بزرگراه آزادگان نقش یک محور کمکی را ایفا کرده و باعث کاهش بار ترافیک این معابر خواهد شد. زحمات ومدیریت پروژه موثر شهرداری منطقه۱۵ ،معاونت عمرانی شهرداری و قرارگاه خاتم الانییا زیرساخت کلیدی و مهم دیگری را در اختیار شهروندان قرار خواهد داد.

کد خبر 125644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha