کد خبر 125686
۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
برنامه انگلیس برای منع پارک خودرو در پیاده‌رو

مقامات انگلیس در نظر دارند مقررات منع پارک کردن وسایل نقلیه در پیاده‌روها را به منظور تردد آسان‌ترِ عابران پیاده اعمال کنند.

به گزارش پرشین خودرو، دولت انگلیس برنامه دارد برای رانندگانی که اقدام به پارک وسایل نقلیه خود در پیاده رو می‌کنند جریمه در نظر گیرد و به این ترتیب رفت و آمد افراد معلول و والدینی که کودک خود را با کالسکه جابه‌جا می‌کنند، راحت‌تر خواهد شد.


دپارتمان حمل و نقل انگلیس در حال رایزنی است تا ممنوعیت پارک وسایل نقلیه در پیاده‌روها به طور سراسری اعمال شود یا به شوراهای محلی در رابطه با اجرای این مقررات مجوز بدهند.


پارک وسایل نقلیه در پیاده‌رو از دهه ۱۹۷۰ در لندن ممنوع بوده اما در خارج از پایتخت، این مقررات تنها برای کامیون‌ها اعمال شده است.

نتایج تحقیقی که به تازگی انجام گرفته نشان می‌دهد ۳۲ درصد از افراد مبتلا به معلولیت بینایی و ۴۸ درصد از افرادی که مجبور به استفاده از ویلچر هستند به دلیل پارک وسایل نقلیه در پیاده رو تمایلی به خروج از خانه ندارند.

به گفته کارشناسان پارک وسایل نقلیه در پیاده رو افراد بیشتری را در مدت همه گیری بیماری تحت تاثیر قرار داده است به گونه ای که مسدود بودن پیاده روها، شرایط را برای همه افراد سخت کرده که بتوانند فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 125686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha