کد خبر 125709
۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
اپلیکیشنی برای فراخوان‌های خودرویی

توجه به تمام فراخوان ها و دنبال کردن همه اخبار در این زمینه نه کار آسانی است و نه شدنی. اما اگر فراخوان به خودروی شما ربط داشته باشد باید آن را جدی بگیرید. و این کار آسان شده است.

به گزارش پرشین خودرو، البته چند سالی است که اکثر خودروسازان دنیا همه اطلاعات لازم را از مشتری در سیستم امور مشتریان خود حفظ می کنند و از طریق پیامک یا ایمیل به مشتریان خود فراخوان های مربوط را ارسال می کنند اما برای کسانی که اخبار مربوط به فراخوان را دنبال نمی کنند یا خودروهایی که تا به حال چند بار دست به دست شده اند، ممکن است اخبار فراخوان به دست صاحب یا مالک فعلی نرسد و از این جهت، خطر آفرین خواهد بود. برای مثال فراخوان برای نقص هایی مثل کیسه هوای تاکاتا را نمی توان جدی نگرفت. نقصی که به خودروهای تویوتا و ب ام و هم راه یافت و 42 میلیون خودرو در سطح جهان را ناامن کرد.

حالا خوشبختانه سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه ملی آمریکا NHTSA یک اپ رایگان منتشر کرده است که دریافت فراخوان را برای مالک خودرو آسان کرده است.


نام این اپ، SaferCar به معنی خودروی ایمن تر است. این اپلیکیشن خودروی شما را رهگیری می کند و تمام هشدارهای لازم را برای شما پیامک می کند. این اپ رایگان را می توان به آسانی از اپ استور برای موبایل های اَپل و استورپلی گوگل برای موبایل های اندرویدی دانلود ونصب کرد. فقط باید مشخصات خودرو از قبیل سال تولید، مدل، برند و VIN آن را وارد این نرم افزار کنید. این نرم افزار محل ذخیره این اطلاعات را گاراژ مجازی گذاشته است.


از آن به بعد اگر فراخوانی برای مدل خودروی شما اعلام شود شما یک پیامک دریافت می کنید و از آن مطلع می شوید. اگر پیش از خرید خودروی دست دوم هم فراخوانی منتشر شده باشد که صاحب قبلی به آن وقعی نگذاشته، این نرم افزار به شما اطلاع می دهد. چون طراح این اپ سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه ملی است، بخشی را به این اختصاص داده که مالکان خودرو این سازمان را از ایرادها و نواقص طرح های فراخوان مطلع سازد تا این سازمان با متخلفان برخورد کند.

به نظر می رسد که داشتن این اپ روی گوشه ای از فضای تلفن همراه جای زیادی را نمی گیرد و تا حدودی به امن تر شدن زندگی کمک می کند.

منبع: سایپا

کد خبر 125709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha