کد خبر 125739
۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
وضعیت تورم در کشورهای همسایه

نرخ تورم بحرین و پاکستان کاهش یافت.

به گزارش پرشین خودرو، متوسط نرخ تورم پاکستان در ۱۲ ماه منتهی به آگوست با ۱.۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۸.۲ درصد رسید که این نرخ، کمترین تورم ثبت شده در پاکستان از ژوئن سال گذشته تاکنون محسوب می شود.


در بین بخش‌های مختلف، تورم در بخش مواد غذایی و نوشیدنی ۱۲.۹ درصد، تنباکو با ۷.۱ درصد، لباس و پوشاک ۹.۲ درصد بوده است. از سوی دیگر کمترین تورم در بخش حمل و نقل با منفی ۳.۴ درصد بوده است. بر مبنای ماهانه، نرخ تورم پاکستان در ماه آگوست ۰.۶ درصد اندازه‌گیری شده است که ۱.۹ درصد کمتر از تورم ثبت شده در ماه قبل بوده است.


متوسط نرخ تورم پاکستان در بازه زمانی ۱۹۵۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۷۷ درصد بوده است که بالاترین نرخ تورم ثبت شده مربوط به دسامبر ۱۹۷۳ با ۳۷.۸۱ درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به فوریه ۱۹۵۹ با منفی ۱۰.۳۲ درصد بوده است.

از سوی دیگر نرخ تورم در یکی دیگر از کشورهای منطقه یعنی بحرین کاهشی بوده است. تا پایان ۱۲ ماه منتهی به آگوست، نرخ تورم در بحرین از منفی ۲.۷ درصد در ماه قبل به منفی ۳.۴ درصد در ماه آگوست کاهش یافته است که این نرخ، کمترین نرخ تورم از ژوئن سال ۲۰۱۹ تاکنون محسوب می‌شود.

حمل و نقل با چهار درصد افزایش قیمت، بزرگترین محرک قیمت‌ها در این کشور بوده است و پس از این بخش، مواد غذایی و نوشیدنی با تورم سه درصدی در رده بعدی قرار دارد.

از سوی دیگر کمترین نرخ تورم مربوط به رستوران و هتلداری با منفی ۹.۱ درصد بوده و لباس و پوشاک با تورم منفی ۵.۶ درصدی در رده بعدی قرار دارد. بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم بحرین در ماه آگوست ۰.۴ درصد اندازه‌گیری شده که یک درصد بیشتر از تورم ثبت شده در این کشور در ماه قبل است.

منبع: ایسنا

کد خبر 125739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha