کد خبر 125785
۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
معرفی آئودی Q2 مدل 2021

نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ از کراس‌اور آئودی Q2 با پیشرانه جدید ۱/۵ لیتری و تغییر در طراحی بیرونی، به قیمت ۳۰ هزار دلار فروخته خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، نسخه‌ی فیس‌لیفت آئودی Q2 با ظاهری اصلاح‌شده و پیشرانه جدید در اروپا رونمایی شد. آئودی از ماه سپتامبر شروع به پذیرش سفارش برای Q2 می‌کند و قیمت آن از حدود ۲۵،۰۰۰ یورو در آلمان (۲۹،۹۶۲ دلار با نرخ ارز فعلی) شروع می‌شود.

در هنگام عرضه در آلمان، آئودی Q2 مدل ۲۰۲۱ با پیشرانه ۱/۵ لیتری TFSI دردسترس است که ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه قادر است روی دو سیلندر کار کند تا در صورت عدم نیاز راننده به قدرت، کارایی را بهبود ببخشد. جعبه‌دنده‌های ۶ سرعته دستی یا هفت‌سرعته خودکار به‌عنوان گزینه‌های سیستم انتقال قدرت هستند. آئودی خاطرنشان کرد که دو پیشرانه بنزینی دیگر به‌همراه دو پیشرانه دیزلی نیز برای خریداران دردسترس خواهد بود.


آئودی جلوپنجره Q2 را در نسخه‌ی فیس‌لیفت کمی زاویه‌دار کرده است. سپر تحتانی هم‌اکنون ورودی‌های هوای بزرگتری در گوشه‌ها دارد که چهره تهاجمی‌تری به این کراس‌اور می‌بخشد. کراس‌اور اصلاح‌شده‌ی آئودی هم‌اکنون به‌صورت استاندارد با چراغ‌های جلوی LED عرضه می‌شود و چراغ‌های تطبیقی ​​LED ماتریسی آئودی به‌عنوان آپشن موجود است. چراغ‌های روشنایی مداوم (روشنایی روز) هم‌اکنون در اطراف لبه‌های بیرونی قرار دارند.

 

آئودی Q2


نمای بیرونی آئودی Q2 در پنج رنگ جدید موجود است و رنگ سبز Apple Green برای اولین‌بار در پلت آئودی حضور می‌یابد. همچنین رنگ‌های خاکستری اَرو (Arrow)، خاکستری منهتن، آبی ناوارا و آبی توربو وجود دارد. بسته به درخواست خریداران، رنگ بدنه در ستون C به‌صورت سیاه، خاکستری یا نقره‌ای خواهد بود. به همین ترتیب، بخش‌های زیرین و دور تغاری‌های چرخ‌های جلو و عقب نیز در رنگ‌های مشکی، خاکستری منهتن یا هم‌رنگ با بدنه موجود است.
مهندسان آئودی همچنین ظاهر طراحی سپر عقب را نیز تغییر داده‌اند. هم‌اکنون در گوشه‌ها خروجی‌های کاذب وجود دارد که با سبک ورودی‌ها در قسمت جلویی خودرو مطابقت دارد. دیفیوزر در پایین‌ترین بخشی قرار دارد که خروجی‌های اگزوز را پنهان می‌کند. همانند دماغه‌ی خودرو، تغییرات در عقب نیز باعث شده تا آئودی Q2 فیس‌لیفت خشن‌تر و تهاجمی‌تر به‌نظر برسد.

 

آئودی Q2


در داخل کابین، اوضاع تغییر چندانی نمی‌کند. دریچه‌های هوا ظاهری دست نخورده و با طراحی پیچیده‌تر دارند. اهرم تعویض دنده نیز کمی متفاوت است. ازلحاظ تودوزی، آئودی دیگر چرم آلکانترا را ارائه نمی‌دهد. در عوض، این شرکت از میکروفیبر Dinamica در مکان‌هایی استفاده می‌کند که به چرم جیر مصنوعی نیاز دارند. تیپ‌های ارزان‌قیمت Q2 دارای جلوداشبورد آنالوگ هستند، اما در تیپ‌های بالاتر از صفحه‌نمایش دیجیتال همراه‌با کاک‌پیت مجازی آئودی در جلوداشبورد استفاده می‌شود. صفحه‌نمایش سیستم سرگرمی ۸./۳ اینچی نیز در بالای داشبورد قرار گرفته است.

آئودی همچنین سیستم دستیار کروز تطبیقی را در صورت ترکیب شدن با MMI Navigation Plus، کاک‌پیت مجازی و جعبه‌دنده خودکار در Q2 دردسترس قرار می‌دهد. این فناوری قادر است تا خودرو را در مسیر مستقیم جاده کنترل کند که شامل کنترل سرعت، ترمزگیری و فرمان می‌شود. رانندگان فقط باید دست خود را روی غربیلک فرمان مجهز به حسگر خازنی نگه دارند.

همانند مدل کنونی Q2، نسخه‌ی فیس‌لیفت کراس‌اور کوچک آئودی باز هم در ایالات متحده عرضه نمی‌شود.

منبع: زومیت

کد خبر 125785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha