آمادگی وزارت دفاع برای انتقال فناوری ساخت گیربکس اتومات به خودروسازان

مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ظرف مدت یکسال فناوری ساخت انواع گیربکس اتوماتیک خودروهای سواری را می توانیم در اختیار خودروسازان قرار دهیم.

به گزارش پرشین خودرو، امیر دریادار امیر رستگاری، با اعلام این خبر گفت: ما امروز به فناوری اتوماتیک کردن گیربکس تانک ۶۰ تن نیز دست یافته ایم.

وی اظهار داشت: یک گیربکس ۱۶۵۰ اسب بخار را که کاربرد وسیعی دارد رونمایی کردیم که این گیربکس ظرف مدت ۱۰ ماه ساخته شده است. یعنی این گیربکس که از اوایل سال گذشته ورودش به کشور به دلیل تحریم ها دچار مشکل شده بود را با همکاری ۱۳ شرکت دانش‌ بنیان ظرف ۱۰ ماه ساختیم.

مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با بیان اینکه در حوزه دریا چهار حوزه سطحی، زیرسطحی، اثرسطحی و شناورهای تندرو فعالیت داریم، عنوان کرد: در حوزه شناورهای تندرو جزو ۵ کشور اول دنیا هستیم که قابلیت طراحی و ساخت قایق های تندرو موشک انداز با سرعت بیش از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت را داریم.

دریادار رستگاری اضافه کرد: در حوزه زیر سطح جزو ۱۳ کشور اول دنیا هستیم که قابلیت طراحی و ساخت زیردریایی را داریم و در حوزه سطح هم جزو ۲۰ کشور اول دنیا محسوب می‌شویم که قابلیت ساخت انواع ناوشکن‌ها و ناوهای موشک انداز را داریم. در حوزه اثرسطح کشورهای زیادی ورود پیدا نکرده اند، زیر ده کشور است که ما نیز جزو آنها هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه امروز در حوزه رانش به پیشرفت‌های بسیار خوبی دست یافته‌ایم، خاطرنشان کرد: ما امروز دو برند دیزل ۱۳۰۰ اسب بخار و ۹۰۰ اسب بخار را در کشور بومی سازی کرده‌ایم و برای این دیزل قراردادی با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای ۱۰ دستگاه آن منعقد کرده ایم که زنجیره تامین آن هم در کشور بومی شده است.
 

کد خبر 125799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha