کد خبر 125839
۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
استون مارتین ویکتور معرفی شد

دپارتمان Q استون‌مارتین، یک دستگاه وان-77 را با طراحی جدید و تجهیزات اختصاصی، بازتولید کرده است. این محصول، احتمالا بیش از ۲ میلیون دلار قیمت خواهد داشت.

به گزارش پرشین خودرو، وان-77، سوپراسپرت تولید محدود استون مارتین است که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ به تعداد ۷۷ دستگاه عرضه شد. این مدل مجهز به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۷/۳ لیتر، ۷۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور داشت. قیمت هر نمونه از وان-77 امروز در حدود ۲ میلیون دلار برآورد می‌شود. سال ۲۰۱۲، یک نمونه وان-77 در هنگ کنگ دچار حادثه شد و شدیدا آسیب دید. این احتمال وجود دارد که استون مارتین ویکتور، براساس وان-77 تصادفی شکل گرفته باشد و به همین دلیل، بیش از ۲ میلیون دلار (ارزش کلکسیونی وان-77) قیمت خواهد داشت.

هنوز مشخص نیست که استون مارتین ویکتور برای چه کسی با چه میزان هزینه، بازطراحی و تقویت شده است. این خودرو، علاوه‌بر تغییر چشم‌گیر در بدنه و ظاهر بیرونی، افزایش قدرت و بهبود عملکرد فنی دارد؛ ضمن اینکه فناوری‌های دیجیتال و ادوات الکترونیک هم به کابین اضافه شده‌اند. ویکتور از همان پیشرانه تنفس طبیعی وان-77 استفاده می‌کند اما مهندسان شرکت کاس‌ورث توانسته‌اند قدرت ۸۳۶ اسب‌بخار گشتاور ۸۲۱ نیوتن‌متر برای این مدل فراهم کنند.


جعبه‌دنده ویکتور، ۶ سرعته دستی ساخت شرکت گرازینو ایتالیا است تا این خودرو را فراتر از ولکان به قدرتمندترین محصول تاریخ استون مارتین با جعبه‌دنده دستی تبدیل کند. برای مدیریت قدرت و گشتاور بسیار بالا، دو خنک‌کننده با کلاچ مخصوص خودروهای پیست، به جعبه‌دنده اضافه شده‌اند. ترمزهای ویکتور نیز متفاوت از وان-77، از نوع ۶ پیستون کربن –سرامیک هستند.

 

استون مارتین ویکتور



طراحی ویکتور، برگرفته از مدل‌های ونتیج V8 استون مارتین است که دهه‌ی ۷۰ و ۸۰ میلادی تولید می‌شد. در نمای رو‌به‌رو، چراغ‌های گرد و سنتی جلب نظر می‌کنند؛ اما در عقب، مجموعه‌ای مدرن از LED با طرح چهارگوش تیز و برجسته وجود دارند. از نظر آیرودینامیک هم، ویکتور با نیروی عمود برسطح ۸۲۵ نیوتن‌ متر در سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت، بهتر از مدل مسابقه‌ای ونتیج GT4 با عدد ۵۲۵ نیوتن‌متر عمل می‌کند. سیستم تعلیق و فنربندی هم مشابه نسخه مخصوص پیست ولکان است.

 

استون مارتین ویکتور

در فضای داخلی ویکتور، تحولی چشم‌گیر وجود دارد که بسیار متفاوت از وان-77 به‌نظر می‌رسد. ترکیب چرم سبز با ادوات فیبرکربن، حالتی متوازن از خودروهای مدرن و کلاسیک برای ویکتور فراهم می‌کند. حتی برای دسته دنده، طرح کروی از چوب استفاده شده است که مختص مدل‌های قدیمی و اصیل انگلیسی است. افزون‌بر این، ترکیبی از آلومینیوم و تیتانیوم براق نیز در بعضی ادوات کابین وجود دارد.

استون مارتین و دپارتمان Q با عرضه ویکتور ثابت کرده‌اند، توانایی بسیار خوبی در تولید سوپراسپرت‌های کلکسیونی و میلیون دلاری دارند. تجهیزات فنی و پیشرانه‌های موجود در خودروهای ولکان و والکری که محصولاتی مختص پیست محسوب می‌شوند، همراه‌با طرح بدنه‌ی جذاب و قابلیت رانندگی شهری، می‌توانند به کاهش سودآوری استون مارتین در سال‌های اخیر، خاتمه دهند.
 

منبع: زومیت

کد خبر 125839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha