کد خبر 125853
۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
اقدامات موثر دولت در توسعه بندرچابهار

مدیرکل دیوان محاسبات سیستان و بلوچستان گفت: دولت در توسعه زیرساخت‌های بندر چابهار اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

به گزارش پرشین خودرو، ابراهیم ویسی روز یکشنبه در بازدید از بندرچابهار و زیرساخت‌های بندری اظهارداشت: پیشرفت برنامه‌ها و افزایش ظرفیت بندر چابهار، نشان دهنده تلاش گروهی و جهادگونه کارکنان این بندر راهبردی است.


وی با تقدیر از اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه زیرساخت‌ها و رونق تجارت بندر چابهار تصریح کرد: مجموع این اقدامات و ثمراتی که به همراه داشته نتیجه کار گروهی است که در این راستا بازرسی‌های بروز زمینه ساز پیگیری و پاسخگویی بهتر به نیازمندی‌های دستگاه‌های نظارتی خواهد شد.


مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز با تشریح اقدامات انجام شده و با اشاره به ظرفیت‌های بندرچابهار،گفت: با ارائه تخفیفات ویژه در این بندر راهبردی و مدرن، شرایط بی‌نظیری پیش روی صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی کشورهای مختلف قرار گرفته است.

بهروز آقایی با اشاره به راه‌اندازی خطوط لاینر کشتیرانی و تردد منظم آن در مسیر بندرچابهار، افزود: این مهم سبب ترغیب تجار و صاحبان کالا بویژه بخش خصوصی افغانستان و هند برای صادرات و ترانزیت از طریق این بندر شده است.

وی با اشاره به ارائه تخفیفات متقابل ۴۰ درصدی برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی، افزایش رضایتمندی و استقبال آنها برای بهره‌مندی از ظرفیتهای دروازه ملل، ادامه داد: تحقق صادرات کالاهای یخچالی، کاهش هزینه حمل دریایی و کانتینری و کاهش هزینه تمام شده جا به جایی کالا از دیگر مزایای راه‌اندازی این خطوط است.

 

بندرچابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: به واسطه اقدامات انجام شده و تجهیزات و زیرساخت‌های بی‌نظیر در بندر چابهار، صادرات کالاهای غیرنفتی از این بندر از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۵ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: رشد ۱۰۰ درصدی صادرات کالاهای کانتینری و یخچالی در سال گذشته و تداوم آن در سالجاری، ورود هشت کشتی ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان طی پنج ماه گذشته، صادرات چهار کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندرچابهار در راستای توافقنامه سه جانبه هند، ایران و افغانستان از دیگر اتفاقات خوبی است که در این بندر بزرگ اقیانوسی شاهد آن هستیم.

آقایی اظهارداشت:تمامی فرایند برگزاری مناقصات بندر چابهار از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) انجام می‌شود که این مهم منجر به ابلاغ ۱۸ فقره قرارداد در فضای رقابتی شفاف شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات سیستان وبلوچستان در راس هیاتی از مدیران این سازمان ضمن بازدید از اسکله‌ها، تجهیزات و زیرساخت‌های طرح توسعه و همچنین بخشی از پروژه‌های بزرگ عمرانی این بندر اقیانوسی، کارخانه‌ها و پرورژه‌های بزرگ و کوچک منطقه آزادچابهار در نشست‌هایی با حضور مدیران بنادر و منطقه آزاد چابهار شرکت کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 125853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha