کد خبر 125875
۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
خودروهای کوچک تغییر ماهیت می‌دهند!

در چند سال اخیر مفهوم خودروی کوچک به طور کامل در حال تغییر بوده است.

به گزارش پرشین خودرو، هر چقدر که فروش خودروهای کوچک کاهش می یابد، بازیگران عرصه خودروهای کوچک هم تحت تأثیر قرار می گیرند. در بازار آمریکا اکنون برای خودروهای شورولت کروز، فورد فوکس و فورد فییستا، مزدا2، فیات 500 و دوج دارت فاتحه می خوانند و به زودی دیگر اثری از خودروهای فیت هوندا و سونیک شورولت نخواهد ماند. خودروسازان هم برای خالی نماندن ظرفیت هایی که به وجود آورده اند، در حال تغییر ماهیت خطوط تولید برای عرضه خودروهای کوچک جدید هستند.


در حقیقت کوچک جدید، شاسی بلندهایی است که کوچک شده اند. حالا دیگر وقتی صحبت از کوچک می شود،‌ منظور شاسی بلندهای کوچک یا کراس اور ها هستند که به نوعی حد فاصل بین سدان و اس یو وی به حساب می آیند. خیلی از خودروسازان هم با تغییراتی مختصر قد برخی از سدان ها را بلندتر می کنند و آن را در سگمنت کراس اور ها عرضه می کنند.

 

خودروهای کوچک


سگمنت خودروهایی مثل فورد اسکیپ، هوندا CR-V، تویوتا رافور رو به گسترش است و از سال 2015 تا 2019، بیش از 79 درصد رشد کرده است. فقط در سال گذشته فروش شاسی بلندهای کوچک و کراس اورها در بازار آمریکا به یک میلیون دستگاه رسید. هیچ نشانه ای از کاهش اشتیاق در این سگمنت در آینده نزدیک مشاهده نمی شود.

در بازار آمریکا این خودروهای شاسی بلند کوچک و کراس اورها بین 18 تا 26 هزار دلار در حال رقابت هستند که از این میان می توان به مواری از قبیل مزدا CX-3، هیوندایی ونو، شورولت تراکس، بیوک آنکور، نیسان کیکس، هیوندایی کونا، مزدا CX-30 میتسوبیشی اکلیپس کراس، نیسان روگ و غیره اشاره کرد.

منبع: سایپا
 

کد خبر 125875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha