همکاری 10 شرکت تابعه وزارت دفاع در داخلی سازی 30 پروژه

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت:‌ در حال حاضر 10 شرکت در مجموعه وزارت دفاع در تولید و داخلی سازی 30 پروژه ایران خودرو در حال همکاری هستند که با اجرای کامل این پروژه ها، گام بزرگی در داخلی سازی و قطع وابستگی به منابع خارجی برداشته می شود.

به گزارش پرشین خودرو، فرشاد مقیمی، با اعلام این خبر اظهار کرد: همکاری های خود با مجموعه دفاعی را از سال گذشته با قدرت و قوت بیشتری دنبال کرده ایم و در نهضت داخلی سازی که در خودروسازی کشور شکل گرفته به دنبال داخلی سازی و خودکفایی در تولید هستیم.

وی ادامه داد: در چهار میز خودکفایی که توسط وزارت صمت برگزار شد، همکاری هایی با وزارت دفاع شکل گرفت که بخشی از قطعات در پروژه های تعریف شده به تولید انبوه و خودکفایی رسیده است.

 



مقیمی با بیان این ‌در گذشته صنعت خودرو به کمک صنایع دفاعی کشور رفته و امروز صنایع دفاعی در بخش هایی که نیاز به دانش فنی بالا وجود دارد به حمایت خودروسازی کشور آمده است تصریح کرد: از 30 پروژه همکاری با وزارت دفاع، برخی به تولید انبوه رسیده و برخی دیگر نیز در مرحله تست یک روز خط هستند، برخی دیگر نیز در مرحله نمونه سازی و یا انعقاد قرارداد هستند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان کرد: درحال حاضر با قطع وابستگی به منابع خارجی در بخش های زیادی از تولید، می توانیم میزان تولید را بهتر از گذشته مدیریت کنیم.

یادآور می شود: هم‌زمان با بازدید مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از نمایشگاه نهضت قطعه سازی وزارت دفاع، چند قطعه گلوگاهی خودرو اعم از ACU، توربوشارژر، ایربگ و باتری های ویژه خودروهای عمومی و تاکسی و مناطق گرمسیری، ساخت متخصصان صنعت دفاعی وزارت دفاع رونمایی شد.

کد خبر 125885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha