کد خبر 125887
۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
افزایش غلظت ازن و کاهش کیفیت هوا

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با آغاز تردد خودروها شاهد برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق خواهیم بود و در ساعات بعدازظهر افزایش غلظت آلاینده «ازن» پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح امروز (۱۷ شهریور ماه) همزمان با آغاز تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش پیدا می‌کند و در برخی مناطق شاهد برقراری هوای ناسالم برای گروه‌های حساس خواهیم بود.

طی روز با حاکمیت جو آرام و آسمان صاف و با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» احتمال می‌رود در ساعات بعدازظهر بر میزان غلظت این آلاینده نسبت به روز گذشته افزوده شود که کاهش کیفیت هوای برخی مناطق را به‌ دنبال خواهد داشت.


در شامگاه با افزایش تندی باد و درنتیجه پراکندگی آلاینده‌ها انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد.

با کاهش تندی باد تا صبحگاه فردا (۱۸ شهریورماه) و هم‌زمان با آغاز تردد خودروها غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افرایش پیدا می کند و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با تداوم شرایط جوی آرام طی روز پراکندگی آلاینده‌ها تا حدودی محدود خواهد شد علاوه‌براین شاهد افزایش غلظت آلاینده «ازن» در برخی ساعات بعدازظهر خواهیم بود. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت فردا (۱۸ شهریور ماه) پیش‌بینی می‌شود شرایط برای تجمع آلاینده‌ها و افزایش غلظت ذرات معلق فراهم شود و به‌تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت نامطلوب قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی‌اکسید نیتروژن» با میانگین ۹۴ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۴ است و هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 125887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha