عرضه 9 محصول برقی ب ام و تا سال 2025

ب ام و در نظر دارد تا تحت عنوان برنامه «قدرت انتخاب»، 9 خودروی برقی را تا سال 2025 به بازار عرضه کند که سری7، ایکس1 و سری 5 بخشی از مدل های برقی این خودروساز آلمانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، برنامه قدرت انتخاب ب ام و به احتمال بسیار زیاد این شرکت آلمانی را به یکی از پیشتازان خودروهای پاک تبدیل خواهد کرد چرا که یکی از اهداف اصلی این برنامه، تولید بیش از 7 میلیون دستگاه خودروی پلاگین هیبریدی و برقی و عرضه آن به بازار عنوان شده است.

طرح جدید ب ام و که شامل دو خودروی برقی از برند مینی نیز می شود را باید از ابتکارات اصلی این شرکت آلمانی تحت مدیریت الیور زیپسه معرفی کرد که از تابستان گذشته به این شرکت آمده است.

ب ام و در اصل این طرح را برای حفظ پیشتازی در برابر رقبایی نظیر آئودی، جگوار، لکسوس، بنز و تسلا به اجرا گذاشته است.

ب ام و تا امروز موفق به فروش 500 هزار دستگاه خودرو برقی از برند مینی و ب ام و شده است اما انتظار می رود که این رقم با عرضه محصولات جدید تا پایان سال 2021 به دو برابر برسد.

 



ب ام و پیش بینی می کند که بتواند در طول 10 سال پیش رو، 4.6 میلیون دستگاه خودروی برقی و 2.4 میلیون دستگاه خودروی پلاگین هیبریدی به بازار عرضه کند که معادل فروش 460 هزار دستگاه خودرو در هر سال خواهد بود.این رقم البته افزایش چشمگیری نسبت به فروش سال 2019 ب ام و خواهد بود که 42 هزار 249 دستگاه خودروی برقی (ب ام و آی3) را ثبت کرده است.

ب ام و که پیش از این خود را متعهد به ارائه نسخه پلاگین هیبرید از همه مدل های موجود این شرکت کرده بود حال در صدد است تا مدل های تمام الکتریکی را نیز گسترش دهد. به همین منظور ب ام اخیرا مدل «ایی ایکس درایو545» را وارد بازار کرد.مدل «آی ایکس3» که به تازگی رونمایی شد، کوپه «آی4» و نسخه اس یو وی iNext که احتمالا «آی ایکس5» نامیده می شود از مدل هایی است که مشمول معرفی 9 خودروی برقی جدید می شود.

ب ام و همچنین نسخه برقی ایکس1 را با نشان «آی ایکس1» تایید کرده است که احتمالا جایگزین ب ام و i3 خواهد شد، i5 و i7 نیز در برنامه های این شرکت وجود دارد.

هر چند به صورت رسمی از برنامه های مینی خبری منتشر نشده است اما برخی منابع اعلام کردند تولید دو خودروی الکتریکی در این شرکت قطعی شده است.

تا به امروز تنها خودروی الکتریکی ب ام و، خودروی i3 است اما این شرکت متعهد شده است نسخه الکتریکی بر اساس مدل های موجود را در سال های آینده به بازار عرضه کند که با معرفی ix3 در سال 2021 آغاز می شود.

در ادامه به معرفی کوتاه این خودروها می پردازیم که برخی از آن ها تایید شده است و برخی دیگر مورد تایید قرار نگرفته است.



ب ام و i1: این خودرو بر اساس پلتفرم فار ساخته می شود و رقیب فولکس واگن ID3 خواهد بود.

 



ب ام و IX1: بر اساس نسل سوم اس یو وی ب ام و ایکس1 ساخته و در سال 2022 وارد بازار می شود.

 



ب ام و I3: هر چند این خودرو هنوز تایید نشده است اما بر اساس i4 fastback تولید خواهد شد.

 



ب ام و IX3: این شاسی بلند دیفرانسیل عقب قرار است در سال2021 در انگلیس عرضه شود و بر اساس ایکس3 ساخته شده است.پیشرانه برقی نسل پنجم و فناوری جدید باتری ب ام و برای اولین بار در این خودرو به کار رفته است.

 



ب ام و I4: این مدل با خروجی 523 اسب بخاری به عنوان رقیب مستقیم تسلا مدل3 عرضه خواهد شد.

 



ب ام و I5: ب ام و آی5 نسل هشتم سری 5 است که سال 2023 وارد بازار می شود. ب ام و I5 رقیبی قدرتمند برایVolkswagen ID Vizzion و مرسدس بنز EQE خواهد بود.

 



ب ام و IX5: ب ام و IX5 که به صورت آزمایشی در حال تولید است از فناوری رانندگی خودران سطح3 پشتیبانی می کند.

 



ب ام و I7: پرچمدار بعدی سری 7 ب ام خواهد بود که در سال 2022 وارد بازار می شود. I7 با توان پیمایش 460 مایل به بازار خواهد آمد.

 



ب ام و IX7: این خودرو هنوز تایید نشده است اما برخی منابع تایید می کنند که پیشنهادهایی برای طراحی آن تهیه شده است. ب ام و IX7 اگر تایید شود در سال 2025 باید منتظر عرضه آن به بازار باشیم.

 

کد خبر 125898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha