کد خبر 125963
۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
غلظت آلاینده ازن افزایش یافت!

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (۱۹ شهریور ماه) افزایش غلظت آلاینده «ازن» پیش‌بینی می‌شود و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا در نخستین ساعات امروز (۱۹ شهریور ماه) با عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی در برخی مناطق پرتردد افزایش غلظت ذرات معلق سبب کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد شد.


با تداوم جو آرام و کاهش تندی باد طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد، همچنین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر افزایش پیدا خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در برخی مناطق در وضعیت نامطلوب باقی بماند.

در شامگاه با افزایش ترافیک بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزوده می شود و احتمال می‌رود کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد کاهش یابد. با افزایش تندی باد در نخستین ساعات روز فردا (۲۰ شهریور ماه) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

به‌تدریج طی روز از تندی باد کاسته خواهد شد و مشابه با روز گذشته غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر افزایش پیدا می‌کند و به‌تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق کاهش پیدا خواهد کرد. در اواخر وقت فردا با عدم وزش باد مؤثر و تجمع آلاینده‌ها، برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۹۴ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۱ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

منبع: ایسنا

کد خبر 125963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha