کد خبر 125978
۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
ارزش سهام نیکولا 53 درصد افزایش یافت

بعد از آن که جنرال موتورز 11 درصد از سهام خودروساز برقی نیکولا را تصاحب کرد، ارزش سهام نیکولا 53 درصد افزایش نشان داد.

به گزارش پرشین خودرو، 11 درصد از سهام نیکولا به معنی سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری جنرال موتورز در این خودروساز تجاریِ سازنده وانت و کامیون است. با این خرید، جنرال موتورز می تواند یک عضو از اعضای هئیت مدیره نیکولا را در اختیار داشته باشد.

با این شراکتی که به وجود آمده، جنرال موتورز می تواند تا پایان سال 2022 علاوه بر وانت برقی،‌ یک وانت هیدروژنی هم به بازار عرضه کند و در حقیقت وانت هیدروژنی نیکولا با استفاده از امکانات جهانی جنرال موتورز فرصت عرضه جهانی پیدا می کند (البته به جز بازار اروپا).


تخصص نیکولا تولید وانت های با آلایندگی صفر با استفاده از تکنولوژی پیل سوختی یا پیل عادی است. اخیراً هم این خودروساز محصول وانت Badger‌ را برای مصرف کنندگان عرضه کرده که حالا به خرید سهام این شرکت، جنرال موتورز اجازه تولید این وانت را پیدا می کند.

 

نیکولا


مری بارا مدیر عامل جنرال موتورز در مصاحبه با سی ان بی سی گفت: وقتی به این فرصت نگاه می کنیم،‌ می بیینم که می توانیم از آن به عنوان اهرمی برای ارتقای فناوری های استفاده کنیم ومهر تأییدی بر سیستم پلتفرم باتری Ultium‌ و فناوری پیل سوختی Hydrotec‌ است و با این تصمیم توانایی مهندسی و ساخت خود را روی میز قرار داده ایم.

مری بارا، به منافع احتمالی جنرال موتورز از این خرید اشاره کرد و گفت این به نوعی پاسخ به فشارهای وال استریت است که از جنرال موتورز انتظار دارد کسب و کار خودروهای برقی خود را از سایر کسب و کارهای خود جدا کند. به احتمال زیاد این همکاری از وانت بدجر Badger‌ فراتر خواهد رفت و شامل کامیون های برقی نیکولا هم خواهد شد.

ترور میلتن بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره نیکولا هم به منافع حاصل از این شراکت اشاره کرده و در مصاحبه با سی ان بی سی در کنار مری بارا گفت: این شراکت به نیکولا این فرصت را داد که نشان دهد فراتر از یک سازنده است و با این شراکت نیکولا به سیستم صحه گذاری جنرال موتورز و فناوری باتری التریوم و برنامه چند میلیارد دلاری پیل سوختی این شرکت دسترسی پیدا می کند.

واقعیت این است که نیکولا با این که یکی از شرکت های جدید در عرصه فناوری است اما با تکیه با شرکت با سابقه ای مثل جنرال موتورز می تواند خودروهای بدون نقص تری به بازار عرضه کند.

منبع: سایپا

کد خبر 125978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha