تایر با قیمت مصوب عرضه می‌شود

سخنگوی انجمن صنعت تایر با بیان اینکه عرضه تایر با قیمت مصوب متوقف نشده است، گفت: سازمان حمایت با افزایش عرضه تایر به صورت آنلاین مخالف است.

به گزارش پرشین خودرو، مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنعت تایر با تأکید بر اینکه عرضه تایر با قیمت مصوب متوقف نشده است،‌ اظهار داشت: مردم می‌توانند برای خرید تایر به نمایندگی‌های شرکت‌های تولیدکننده تایر مراجعه کنند و در عین حال، مقداری از تایر تولیدی نیز به صورت آنلاین عرضه می‌شود.

وی ادامه داد:‌ حدود 10 درصد تایر تولیدی 2 کارخانه از طریق آنلاین عرضه می‌شود و بقیه تایر تولیدی نیز از طریق نمایندگی‌های شرکت‌های تایرساز به مردم عرضه می‌شود.


وی در پاسخ به این سؤال که قرار بود میزان عرضه تایر به صورت فروش اینترنتی افزایش یابد، این اتفاق نیفتاده است؟ ‌گفت:‌ سازمان حمایت با این مسئله موافق نبود و افزایش فروش آنلاین را تأیید نکرد.

تنها توضیح داد: در حال حاضر فقط دو کارخانه تولیدکننده تایر، بخشی از محصولاتشان را به صورت آنلاین عرضه می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که سازمان حمایت به چه دلیل با افزایش عرضه آنلاین تایر موافقت نکرده است؟ نیز اظهار داشت: این سازمان معتقد است عرضه تایر به صورت آنلاین باید با قیمت عمده‌فروشی صورت گیرد که این کار برای تولیدکنندگان امکان پذیر نیست.

 

تایر



سخنگوی انجمن صنعت تایر در ادامه با اشاره به رشد 27 درصدی تولید تایر در کشور از نظر وزنی طی 5 ماه اول امسال، گفت: ‌تولید تایر از نظر تعداد حلقه نیز در این مدت 26 درصد رشد داشته است به طوری که جهش تولید به خوبی در صنعت تایر مشاهده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر مردم با مشکل عدم عرضه تایر از سوی نمایندگی‌های شرکت‌های تایرساز روبه‌رو شدند باید به کجا شکایت کنند نیز گفت: هر کدام از نمایندگی‌ها که تخلف کنند، سهمیه آنها قطع خواهد شد، مردم می‌توانند نمایندگی‌های متخلف را به شرکت‌های مربوطه اطلاع دهند تا بلافاصله سهمیه تایر آنها قطع شود.

وی ادامه داد: طی سال جاری با تعدادی از نمایندگی‌های متخلف شرکت های تایرساز فسخ قرارداد صورت گرفته، به طوری که در تیرماه 13 نمایندگی از یکی از شرکت‌های تایرساز با قطع سهمیه و فسخ قرارداد روبه‌رو شده‌اند.

وی افزود: در مورد نظارت بر فروش تایر در بازار نیز باید سازمان‌های مربوطه و نظارتی این کار را بر عهده بگیرند. در حال حاضر تولیدکنندگان با مشکلات زیادی برای تأمین مواد اولیه روبه‌رو هستند و در این شرایط توان و زمان برای نظارت بر بازار باقی نمی‌ماند.

منبع: فارس

کد خبر 125984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • راننده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    همش دروغه 3 ماه دنبال لاستیک هستم چه اینترنتی چه حضوری عرضه نمیشه . ولی قیمت آزاد هرجا بری هست.