کد خبر 126019
۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
مصرف سوخت در هند به شدت کاهش یافت!

تقاضا برای سوخت در هند ماه میلادی گذشته تحت تاثیر ادامه شیوع ویروس کرونا که مانع فعالیت اقتصادی و حمل و نقل شده است، کاهش بیشتری پیدا کرد و بزرگترین کاهش ماهانه از آوریل را به ثبت رساند.

به گزارش پرشین خودرو، موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند روز چهارشنبه از ۴.۳ میلیون نفر گذشت و هند را در رتبه دوم جهان از نظر آمار ابتلا به کووید ۱۹ قرار داد.

آمار وزارت نفت و گاز طبیعی هند نشان داد فروش سوختهای پالایش شده که عامل تقاضا برای نفت است، در اوت ۷.۵ درصد نسبت به ژوییه کاهش پیدا کرد و بزرگترین کاهش ماهانه را از آوریل داشت.


شرکت مشاوره "انرژی اسپکتس" پیش بینی خود از تقاضای هند برای نفت در سه ماهه چهارم امسال را با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا و ابهامات نسبت به اقدامات محدودکننده بیشتر، به میزان ۰.۴۳ میلیون بشکه در روز کاهش داد.


مصرف دیزل که یکی از معیارهای کلیدی مرتبط با رشد اقتصادی بوده و حدود ۴۰ درصد از فروش سوختهای پالایش شده در هند را تشکیل می دهد، حدود ۱۲ درصد در اوت نسبت به ژوییه کاهش یافت و به ۴.۸۵ میلیون تن رسید. تقاضا برای دیزل بر مبنای سالانه حدود ۲۰.۸ درصد کاهش داشت. کاهش فروش ماهانه دیزل کندی رشد اقتصادی و فعالیت صنعتی را نشان می دهد.

فروش بنزین در اوت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷.۴ درصد کاهش یافت و به ۲.۳۸ میلیون تن رسید اما در مقایسه با ژوئیه ۵.۳ درصد رشد کرد و به ۲.۲۶ میلیون تن رسید زیرا مردم به جای حمل و نقل عمومی، ترجیح دادند از وسایل شخصی استفاده کنند.

اقتصاد هند در سه ماهه دوم در نتیجه سقوط هزینه مصرفی، سرمایه گذاریهای خصوصی و صادرات به دلیل قرنطینه وضع شده در اواخر مارس برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ۲۳.۹ درصد کوچک شد.

موسسه رتبه بندی و پژوهش هند که بازوی هندی موسسه اعتبارسنجی فیچ است، پیش بینی کرده که اقتصاد هند در سال مالی جاری که از آوریل آغاز شده است، ۱۱.۸ درصد کوچک شود.

سیل شدید در برخی از ایالتهای هند مانند گجرات، آسام و اودیشا هم زندگی را مختل کرده و به فعالیت اقتصادی و ساخت و ساز لطمه زده است.

فروش نفتا در اوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴.۶ درصد کاهش یافت و به ۱.۰۷ میلیون تن رسید و نسبت به ژوئیه ۱۶.۴ درصد کاهش داشت.

فروش قیر که برای جاده سازی استفاده می شود در اوت نسبت به اوت سال گذشته ۳۹.۱ درصد رشد داشت اما بر مبنای ماهانه ۱۸ درصد کاهش نشان داد.

منبع: ایسنا

کد خبر 126019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha