کد خبر 126060
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
معرفی استیشن تمام برقی ام جی 5

برند ام‌جی قصد دارد نسخه به‌روزرسانی شده خودروی الکتریکی Roewe Ei5 را با نام استیشن ام‌جی 5 و قیمت حدود ۳۰ هزار دلار برای بازار انگلیس عرضه کند.

به گزارش پرشین خودرو، قیمت‌های برنامه‌ریزی شده برای خودروی الکتریکی جدید استیشن MG 5 قبل از فروش در چند ماه آینده اعلام شد. اطلاعات جدید از قیمت ارائه‌شده به اتوکار توسط نهاد تجاری Cap HPI نشان می‌دهد که قیمت فروش خودروی ام‌جی 5 با احتساب کمک هزینه اضافی دولت از ۳۰،۷۰۰ دلار (۲۳،۹۹۵ پوند) آغاز می‌شود و در دو تیپ Excite و Exclusive دردسترس خواهد بود.

جزئیات مربوط به مشخصات خودرو هنوز دردسترس نیست، اما ام‌جی 5 در تیپ استاندارد احتمالاً همانند مدل برقی ZS EV این شرکت از ناوبری ماهواره‌ای، رادیو DAB و قابلیت ورود بدون کلید و تزئینات اختصاصی بهره می‌برد. درحالی‌که تیپ Exclusive با قیمت ۲۶،۴۹۵ پوند و تجهیزات اضافی شامل کروز رادار، صندلی‌های چرمی و سانروف پانوراما عرضه می‌شود.


بسته باتری ۵۲/۵ کیلووات ساعتی امکان دستیابی به ظرفیت پیمایش ۳۴۵ کیلومتر را طبق استاندارد WLTP فراهم می‌کند و می‌تواند ظرف ۵۰ دقیقه از حالت کاملا خالی تا ۸۰ درصد شارژ شود. ارقام عملکرد رسمی نشان می‌دهد که ام‌جی 5 می‌تواند در ۷/۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد و به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتربرساعت برسد.

قبلا اعلام شده بود که ام‌جی 5 درواقع نسخه به‌روزرسانی شده و تغییرنام یافته خودروی الکتریکی Roewe Ei5 است که در بازار چین عرضه می‌شود؛ اما توان تولیدی ۱۶۰ اسب‌بخار نشان می‌دهد که این خودرو برای بازار انگلیس به‌روزرسانی و با افزایش ۴۵ اسب بخاری قدرت همراه شده است. خروجی گشتاور نیز کمی افزایش می‌یابد و از ۲۵۵ به ۲۶۰ نیوتن‌متر می‌رسد.

 

استیشن MG 5



پیش‌بینی می‌شود که ابعاد Ei5 در خودرو ام‌جی 5 بدون تغییر باقی بماند؛ Roewe Ei5 حدود ۴/۵۴ متر طول، کمتر از ۱/۸۲ متر عرض و ۱/۵۴ متر ارتفاع دارد. این ابعاد باعث می‌شود تا ام‌جی 5 حدود ۱۰ سانتی‌متر از استیشن فورد فوکوس کوتاه‌تر باشد، اگرچه فاصله محوری ۲/۶۷ متری آن فقط ۴۳ میلی‌متر کوتاه‌تر است.

با رسیدن ام‌جی 5 به بازار انگلیس، این خودرو اولین استیشن برقی در نوع خود از نظر فروش خواهد بود.

دنیل گرگوریوس، مدیر فروش و بازاریابی این برند قبلا به Autocar گفته بود:

این هیجان‌انگیز است زیرا اولین مدل بی‌نظیر ما برای عرضه در بازار خواهد بود. ما انتظار موفقیت داریم اما دیدن اینکه ام‌جی 5 با مشتریان تجاری و شرکت‌های دارای ناوگان چکار می‌کند، جذاب خواهد بود.

پس از بازگشایی اخیر نمایندگی‌های فروش ام‌جی در انگلیس، این شرکت همچنان به‌دنبال آغاز تحویل خودروها به مشتریان در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ است و از مشتریان احتمالی دعوت می‌کند تا هم‌اکنون علاقه‌مندی خود را برای خرید ثبت کنند. گرگوریوس همچنین تأیید کرد که نسخه پلاگین هیبریدی شاسی‌بلند HS امسال دردسترس قرار خواهد گرفت.

 

استیشن MG 5



گرگوریوس همچنین اعلام کرد که اگر مدل پلاگین هیبریدی HS و استیشن برقی جدید ام‌جی 5 فروش خوبی داشته باشند، گام بعدی ام‌جی این است که نسخه تولیدی خودروی اسپرت چهارسرنشین و زیبای E-Motion را به بازار عرضه کند، که به‌عنوان خودروی مفهومی در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۷ رونمایی شد. این خودرو از طراحی دو موتوره و کاملا الکتریکی با زمان صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت ۳ ثانیه بهره می‌برد و هدف آن رقابت با محصولات پورشه و جگوار است.

گرگوریوس گفت:

تولید این خودرو هنوز هم جزو برنامه‌های ماست و معتقدیم که مدل پرچ‌دار خوبی خواهد بود. هم‌اکنون در حال طراحی مدلی مانند آن هستیم. اما اگر بتوانیم در زمینه‌ی مدل‌های اصلی نتیجه‌ی خوبی بگیریم، فرصت‌های زیادی برای مدل‌های اسپرت بیشتر در آینده وجود دارد.

منبع: زومیت

کد خبر 126060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha