کد خبر 126123
۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
مصرف سوخت تا پایان سال آینده عادی می‌شود

مدیرعامل گروه ویتول پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت در بخشهای حمل و نقل به استثنای سوخت جت تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بازخواهد گشت.

به گزارش پرشین خودرو، راسل هاردی در کنفرانس مجازی نفت آسیا اقیانوسیه گفت: ذخایر جهانی نفت پس از نشست آوریل اوپک، به میزان ۱.۲ میلیارد بشکه در مخازن نگهداری و مخازن شناور رشد کردند.


وی اظهار کرد: بازار به کندی مازاد ذخایر نفت را هضم می کند و حدود ۳۰۰ میلیون بشکه از اوج ذخایر در سال میلادی جاری کاسته شده است و گروه ویتول انتظار دارد حجم مشابهی تا پایان امسال از مخازن نفت برداشت شود و در سال ۲۰۲۱ احتمالا بازار حجم مشابهی نفت موجود در مخازن را مصرف خواهد کرد و سطح ذخایر تا پایان سال میلادی آینده به سمت عادی شدن پیش می روند.

راسل هاردی پیش بینی کرد تقاضا برای بنزین و دیزل احتمالا تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ بهبود پیدا کرده و به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹ برمی گردد. اما تقاضا برای سوخت جت یک استثنا باقی می ماند و بازار این سوخت راه طولانی تا احیا در پیش دارد همان طور که برگزاری مجازی کنفرانس نفت آسیا اقیانوسیه گواه این موضوع است که مردم سفر نمی روند.

بر اساس گزارش رویترز، برای نخستین بار در ۳۶ سال حیات کنفرانس نفت آسیا اقیانوسیه (APPEC) است که این کنفرانس به دلیل مشکلات پیش آمده برای سفر در شرایط شیوع پاندمی کووید ۱۹ به صورت مجازی برگزار شده است. این کنفرانس بزرگترین گردهمایی بازرگانان نفت آسیا به شمار می رود.

منبع: ایسنا

کد خبر 126123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha