کد خبر 126133
۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
وانت فورد F-150 با تیونینگ میل اسپک معرفی شد

میل اسپک اتوموتیو، تیونر آمریکایی وانت فورد F-150 را با پیشرانه‌ای سوپرشارژ به قدرت ۶۷۵ اسب‌بخار معرفی کرد که قیمتی بیش از ۹۰ هزار دلار خواهد داشت.

به گزارش پرشین خودرو، زمان زیادی نمی‌گذرد که شرکت تیونینگ خودرو میل اسپک اتوموتیو (Mil-Spec Automotive) از اضافه‌شدن وانت فورد F-150 به سبد محصولات خود خبر داد. این شرکت مستقر در میشیگان که در زمینه‌ی تبدیل و به‌روزرسانی هامر H1 تخصص دارد، هم‌اکنون همان روش‌های ارتقا را برای نسل کنونی پرفروش‌ترین وانت آمریکا اعمال می‌کند.


اما این هنوز پایان کار نیست. میل اسپک اتوموتیو در اطلاعیه‌ای که ازطریق صفحه فیسبوک منتشر شده است، از افزایش تغییرات و اصلاحات پیش‌بینی‌شده برای وانت فورد F-150 خبر داد. طبق گفته‌ی مسئولان این شرکت، مشتریان قادر خواهند بود خروجی پیشرانه را به ۶۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۸۴۱ نیوتن‌متر گشتاور افزایش دهند؛ علاوه بر این، فاصله کف خودرو تا سطح زمین به ۳۳۰ میلی‌متر افزایش می‌یابد.


نسخه پایه وانت فورد F-150 با تیونینگ میل اسپک از پیشرانه خورجینی هشت سیلندر تنفس طبیعی ۵ لیتری کایوت با برخی به‌روزرسانی‌های مکانیکی بهره می‌برد که ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. به گزارش Muscle Cars & Trucks، با به‌روزرسانی جدید که بسته اینترپید F-150 نامیده می‌شود، تیونر آمریکایی به منظور افزایش قدرت از سوپرشارژر کمک می‌گیرد. علاوه بر جابجایی ورودی هوا، سایر قطعات اضافه‌شده شامل دریچه گاز جدید، ریل سوخت و انژکتورهای به‌روزرسانی شده و سیستم اینترکولر هوا به مایع می‌شود.

 

وانت فورد F-150



با بهره‌گیری از چنین قدرتی، پکیج اینترپید F-150 تقریبا رقیب شایسته‌ای برای وانت رم TRX مدل ۲۰۲۱ است که به‌تازگی به بازار عرضه شد. اگرچه پیشرانه وانت فورد در مقایسه با هماورد افسانه‌ای ۶/۲ لیتری خورجینی هشت سیلندر Hellcat که ۷۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۸۸۱ نیوتن‌متر تولید می‌کند، هنوز هم قابلیت زیادی برای ارتقا دارد.

بااین‌حال، فورد F-150 سوپرشارژ MSA فقط رقیبی غیررسمی برای وانت رم TRX به شمار می‌رود. میل اسپک اتوموتیو هنوز هیچ قیمتی برای این نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده منتشر نکرده است؛ اما انتظار می‌رود که خیلی ارزان نباشد، زیرا قیمت مدل پایه بسته‌های ارتقای فعلی ۸۹،۵۰۰ دلار است که هم‌اکنون شامل خودروهای اهدایی نیز می‌شود.

نسل آینده فورد F-150 رپتور هم‌اکنون برای رقابت با وانت‌های رم، در حال گذراندن آزمایش‌های عملکردی است و طبق گزارش‌های منتشرشده دو گزینه برای پیشرانه ارائه می‌دهد. یکی از این گزینه‌ها، پیشرانه سوپرشارژ ۵/۲ لیتری خورجینی هشت سیلندر خواهد بود که حدود ۷۲۵ تا ۷۵۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. هنوز درباره گزینه‌ی دوم پیشرانه گزارشی وجود ندارد و باید طی ماه‌های آینده منتظر اخبار فورد ماند.
 

منبع: زومیت

کد خبر 126133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha