کد خبر 126182
۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
موتور ملی دوگانه‌سوز لکوموتیو ساخته می‌شود

مدیرعامل شرکت راه‌ آهن با اشاره به جزییات ساخت موتور ملی دوگانه سوز لکوموتیو و مراحل تست آن، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در صنعت ریلی و توانمندی‌های کنونی در حوزه ساخت قطعات انواع موتورهای دیزلی، در آینده نزدیک نه تنها به خودکفایی در این زمینه می‌رسیم بلکه می‌توانیم صادرکننده خدمات و چنین کالاهایی باشیم.

به گزارش پرشین خودرو، سعید رسولی، در این باره اظهار کرد: انواع مختلفی از لکوموتیو مانوری و عملیاتی داریم. لکوموتیوهای مانوری در محدوده ایستگاه‌های مختلف وظیفه مانور و تشکیل قطارها را دارند و البته قدرت کمتری نسبت به لکوموتیوهای عملیاتی باری و مسافری دارند.

وی افزود: یکی از شرکت دیزل سنگین ایران اخیرا از از طرح ساخت موتور سنگین 4000 اسب بخاری و آزمایش نخستین موتور ملی دوگانه سوز لکوموتیو رونمایی کرد. این شرکت توانمندی‌های خوبی در زمینه تولید موتورهای دیزل ریلی و دریایی سنگین دارد و مدتهاست موتور ملی این کارخانه روی یکی از دیزل‌های مانوری راه آهن برای تست گرم نصب شده و نتایج به دست آمده از تست ۶۰۰۰ ساعته رضایت بخش بوده است.

 

سعید رسولی

 

مدیرعامل شرکت راه آهن ادامه داد: با این مجموعه تولیدی قراردادی را در دست امضاء داریم که بر این اساس ۱۰ دستگاه موتور دیزل مانوری را از آن‌ها خریداری می‌کنیم. البته این مجموعه در حال مطالعه و انجام مراحل اجرایی روی یک موتور دیزل ۴۰۰۰ کیلوواتی است که برای لکوموتیوهای عملیاتی قابل استفاده بوده و قرار دارند این موتور را نیز بسازند.

رسولی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در حال حاضر تا چه اندازه در حوزه موتورهای ریلی توانایی ساخت داخلی وجود دارد و با توجه به وضعیت کنونی چه زمانی به خودکفایی خواهیم رسید؟ گفت: هم اکنون بسیاری از قطعات در حوزه موتورهای دیزل در داخل ساخته می‌شوند که از آن جمله می‌توان به بلوک موتور به عنوان یکی از بخش های اصلی در این حوزه اشاره کرد. بنابراین با توجه به این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود به نظر می‌رسد در صورت حمایت از صنایع داخلی می‌توانیم در آینده نزدیک به خودکفایی برسیم و به صادرکننده این کالاها و خدمات فنی – مهندسی تبدیل شویم.

منبع: ایسنا

کد خبر 126182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha