برگزاری پنجمین نمایشگاه خودرو ارومیه با رعایت پروتکل های بهداشتی

پنجمین دوره نمایشگاه خودرو، قطعات و صنایع وابسته ارومیه با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ستاد کرونا و با تمهیدات بهداشتی جدی در هشت تا 11 مهرماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش پرشین خودرو، شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته موجب شد تا بسیاری از فعالیت های تجاری تحت تاثیر همه گیری این ویروس قرار گیرد و با مشکلاتی مواجه شود.

با عبور از بحران اولیه ناشی از شیوع این ویروس و آشنایی بیشتر با راه های کنترل این همه گیری، فعالیت های تجاری و اقتصادی به صورت برنامه ریزی شده و هدفمند در حال آغاز است.

برگزاری نمایشگاه ها در کشور با توجه به شرایط اقتصادی از الزاماتی است که برنامه و پروتکل های زیادی برای ازسرگیری و برگزاری مجدد آن از سوی نهادهای متولی تدوین و ابلاغ شده است.

پنجمین نمایشگاه خودرو، قطعات و صنایع وابسته ارومیه یکی از نمایشگاه هایی است که با برنامه ریزی جدید و تمهیدات بهداشتی برگزار خواهد شد.

 



ارومیه به عنوان هفتمین کلان شهر کشور و دومین شهر ترافیکی ایران و به واسطه دسترسی به چهار گمرك غربی کشور از شهرهای مهم در بخش ترانزیت کشور است.

استان آذربایجان غربی و به طور خاص شهر ارومیه به دلیل اتصال به ترکیه و عراق و فراهم کردن دسترسی مناسب به شمال اروپا به عنوان هاب ترانزیتی ایران شناخته می شود و از اهمیت زیادی در خطوط ترانزیتی ایران برخوردار است.

با ابلاغ مجوزهای برگزاری نمایشگاه توسط ستاد ملی كرونا و اخیرا توسط معاون اول رییس جمهور شهر ارومیه برای پنجمین سال متوالی میزبان نمایشگاه خودرو، قطعات و صنایع وابسته با پروتکل و دستورالعمل های بهداشتی خواهد بود.

 



ظرفیت های بالای ارومیه در بخش ترانزیتی کشور، زیرساخت مناسبی برای برگزاری نمایشگاه خودرو در این شهر است که در دوره های پیشین توانسته است پتانسیل بالای خود را نشان دهد.

وجود مشکلات ناشی از تحریم صنعت خودرو و برنامه های هدفمند در افزایش داخلی سازی قطعات خودرو در کنار ظرفیت های ترانزیتی این استان موجب شده است تا پنجمین نمایشگاه خودرو ارومیه، در حوزه خودروهای سبك ، کار و تجاری و قطعات و صنایع وابسته فعالیت بیشتری داشته باشد.

متمرکز شدن فعالیت های پنجمین نمایشگاه خودرو ارومیه بر حوزه خودروهای تجاری و پتانسیل آذربایجان غربی موجب شده است تا حضور تجاری سازان داخلی و خارجی در این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره های پیشین پررنگ تر باشد.

برگزاری نمایشگاه در شرایطی که نگرانی هایی بابت شیوع ویروس کرونا وجود دارد، شرایطی را ایجاد کرده است تا برگزار کنندگان نمایشگاه ارومیه با اتکا بر دستورالعمل و پروتکل های ابلاغی سازمان توسعه تجارت و شرکت های نمایشگاهی استانی، پنجمین نمایشگاه خودرو ارومیه را با قالب جدیدی نسبت به چهار دوره قبل برگزار کند.

به عنوان یکی از اصول اولیه، ورود بازدیدکنندگان بدون ماسک ممنوع خواهد بود اما عمده برنامه ریزی ها برای جلوگیری از شیوع ویروس و حفظ سلامتی شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان بر مبنای طراحی و استفاده از ظرفیت های نمایشگاه ارومیه استوار شده است.

طراحی راهروهای عریض برای حفظ راحت تر فاصله اجتماعی، استفاده کمتر از ظرفیت سالن های نمایشگاهی، تهویه های مناسب، ضدعفونی مکرر سالن ها و فضای نمایشگاه، ابلاغ دستورالعمل های خاص به طراحان غرفه های نمایشگاهی و تاکید بر استفاده بیشتر از فضاهای باز و بدون سقف تنها بخشی از تمهیدات مجری برگزاری نمایشگاه خودرو ارومیه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی بازدیدکنندگان پنجمین نمایشگاه خودرو، قطعات و صنایع وابسته ارومیه است.

یادآور می شود، پنجمین نمایشگاه خودرو، قطعات و صنایع وابسته ارومیه از هشت تا 11 مهرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه بین المللی ارومیه برگزار می شود.

 

کد خبر 126206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha