Z Proto با نشان جدید نیسان رونمایی شد + تیزر رسمی

نسل جدید نیسان Z با پیشرانه وی6 تویین توربو و جعبه دنده دستی 6 سرعته رسما رونمایی و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نزدیک شدن نیسان به نمایش نسل جدید نیسان زد هر چند خبر خوبی برای علاقمندان خودروهای اسپرت در سراسر دنیا است اما خبر بد این است که نیسان Z Proto وارد بازار اروپا نخواهد شد.

نیسان در بیانیه ای که به همین منظور منتشر کرده است، می گوید: کوچک تر شدن بازار خودروهای اسپرت اروپا و مقررات ویژه مربوط به استانداردهای آلایندگی جدید، این شرکت را در معرفی این خودرو به بازار اروپا و انگلیس محدود کرده است.

نسل جدید نیسان Z یک خودرو اسپرت با ظرفیت دو سرنشین است که به جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته، سیستم انتقال قدرت به محور عقب و موتور V6 با دو توربوشارژر مجهز می‌شود.

 

نیسان زد



نیسان Z Proto با طول 4382 میلی متر، عرض 1850 میلی متر و ارتفاع 1310 میلی متر، 142 میلی متر بزرگ تر از 370Z است.

نیسان جزئیاتی از پیشرانه V6 توئین توربو این خودرو را منتشر نکرده است اما شایعاتی در خصوص این خودرو وجود دارد که نسخه 3 لیتری پرچمدار اینفینیتی Infiniti Q60 در این خودرو استفاده شده است.

 

نیسان زد



اگر این شایعات درست باشد باید انتظار 400 اسب‌بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن‌متر گشتاور را از پیشرانه نسل جدید نیسان داشته باشیم که این مشخصات فنی در مقایسه با قدرت ۳۳۲ اسب‌بخاری 370Z ارتقای چشم‌گیری محسوب می شود.

این خودرو گرچه با جعبه دنده دستی معرفی شده است اما انتظار یک جعبه دنده اتومات برای بازار آمریکا دور از ذهن نخواهد بود.

 

نیسان زد



با این که نیسان تاریخی را برای عرضه خودرو اعلام نکرده است اما بعید است است نسل جدید نیسان زودتر از سال 2021 وارد بازار شود.

آلفونسو آلبایسا، رئیس طراحی جهانی نیسان در خصوص این خودرو می گوید: طراحی نسل جدید نیسان زد در اصل پلی میان طراحی سنتی و تکنولوژی آینده این شرکت است. "سطوح بدون درز و عدم وجود خطوط بدنه یک پیشرفت تکنولوژیک برای نیسان است".

6 نسل خودروهای سری Z نیسان شامل مدل‌های 240Z، 280ZX، Z31، Z32، Z33 و Z34 می‌شود که با نام‌های مختلف در ژاپن و بازار جهانی از سال ۱۹۶۹ تا امروز تولید شده‌اند.

مدل Z34 یا نیسان 370Z سال ۲۰۰۸ رونمایی شد و تا امروز در نسخه‌های مختلف نیسمو، کوپه، رودستر و ... در کشورهای مختلف فروخته شده است. مدل جدید که به‌زودی تولید می‌شود، براساس نسل‌های قدیمی طراحی شده و ترکیبی از نیسان آنالوگ گذشته و دیجیتال آینده خواهد بود.

 

در انتهای همین صفحه می توانید آلبوم تصویری کامل نسل جدید نیسان را مشاهده کنید.



 





 

کد خبر 126214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha