کد خبر 126228
۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
شروط عجیب تسهیلات کرونایی ایرلاین‌ها

دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی گفت: هنوز تسهیلات کرونایی شرکت‌های هواپیمایی در گیر و دار شرایط عجیب و غریب بانکی است که برای وثایق بانکی باید میلیاردها تومان خرج کنند.

به گزارش پرشین خودرو، در پی شیوع ویروس کرونا و ضرر و زیان هنگفت در حوزه حمل و نقل، ستاد ملی مقابله با کرونا تسهیلاتی را برای جبران این خسارت به این بخش و دیگر صنایع و مشاغل اختصاص داد و قرار شد تا تسهیلات کرونایی به بخش‌های مختلف حمل و نقل از رانندگان تا حمل و نقل ریلی و هوایی در تیر ماه پرداخت شود اما به نظر می‌رسد این وعده برای حوزه هوانوردی محقق نشده است.


مقصود اسعدی سامانی - دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی - در این باره گفت: با وجود گذشت ماه‌ها هنوز تسهیلات کرونایی به شرکت های هواپیمایی پرداخت نشده است و ایرلاین‌ها همچنان در گیر و دار بانک‌ها و شرایط عجیب و غریب‌شان هستند.

 

تسهیلات کرونایی

 

وی افزود: بانک‌های عامل به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده‌اند که اگر قرار است هواپیماها ضمانت وام‌های آن‌ها باشد باید در محضر به صورت رسمی ثبت شود و هزینه ثبت هواپیماها به ازای هر فروند ۱.۵ میلیارد تومان است.

دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی گفت: این در حالی است که هواپیماهای تخت مالکیت ایرلاین‌های داخلی در سازمان هواپیمایی کشوری ثبت می‌شوند و نقل و انتقال آن‌ها نیز در سازمان انجام می‍‌شود. بنابراین و با توجه به این قانون بانک‌ها بهتر است به جای تحمیل این هزینه‌های گزاف به ایرلاین‌ها از طریق سازمان هواپیمایی اقدام کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 126228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha