کد خبر 126262
۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
بحران بنزین در سوریه پایان می‌یابد

مطابق اظهارات وزیر نفت سوریه، بحران بنزین این کشور که ناشی از تحریم های اقتصادی آمریکا و نیز تعمیر پالایشگاه بانیاس است تا پایان ماه جاری پایان می‌یابد.

به گزارش پرشین خودرو، سام طعمه وزیر نفت سوریه درباره عدم تولید فرآورده های نفتی در پالایشگاه بانیاس گفت: پالایشگاه بانیاس یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان فرآورده های نفتی است و به دلیل نیاز به تعمیر در حال حاضر ازکارافتاده و تا 20 روز دیگر قطعات موردنیاز به سوریه می‌رسد.


وی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمت و سهمیه بندی وجود نخواهد داشت، افزود: پالایشگاه بانیاس به مدت 7 سال بدون تعمیرات اساسی فعالیت کرد و برخی از لوله‌های کوره شروع به ترکیدن کرده بودند که این امر می‌توانست منجر به تخریب پالایشگاه شود، بنابراین باید تصمیم قاطعی برای توقف فعالیت و اجرای تعمیرات گرفته می‌شد.


وزیرنفت سوریه درباره تدابیر اندیشیده شده برای خروج از بحران فعلی نیز گفت: به دلیل تحریم‌های آمریکا، شرکت‌های خارجی از کشور خارج شدند و به همین دلیل ما نیز به سمت کشورهای دوست برای اخذ قراردادهایی برای تأمین نیازهای خود رفته‌ایم. در همین راستا با شرکت‌های روسی و ایرانی، قراردادهای بسته‌شده و آن‌ها در حال کار هستند که امیدوار هستیم به زودی نتیجه دهد.

وی اضافه کرد: مردم باید صبور باشند زیرا جنگ هنوز تمام نشده و ما در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و تلاش می‌کنیم با تخصیص درست به تعداد بیشتری از شهروندان خدمت‌رسانی کنیم.

براساس این گزارش، دو پالایشگاه بزرگ تولید فرآورده های نفتی سوریه در دوره قبل از جنگ با تروریسم، پالایشگاه‌های حمص و بانیاس بودند. پالایشگاه حمص با ظرفیت پالایش 110 هزار بشکه و بانیاس با ظرفیت 130 هزار بشکه در آن دوره زمانی نقش اصلی را در تأمین سوخت سوریه ایفا می‌کردند. در زمان جنگ با تروریسم، هر دو پالایشگاه آسیب قابل توجهی دیدند به‌گونه‌ای که هم اکنون پالایشگاه حمص توسط روس‌ها در حال بازسازی است.

منبع: فارس

کد خبر 126262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha