کد خبر 126266
۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
ابتلا به کرونا در کشور افزایش یافت!

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید انستیتو پاستور با بیان اینکه دوسوم استان‌های کشور با افزایش موارد ابتلا به کرونا روبرو شده‌اند، گفت: موارد بستری در تهران نسبت به گذشته دو برابر شده است.

به گزارش پرشین خودرو، احسان مصطفوی رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور ایران درباره «آخرین وضعیت کرونا در کشور»، اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش‌ تحلیلی هفتگی که کمیته ملی اپیدمیولوژی کرونا در 21 شهریور منتشر کرده؛ اعلام شده است که در 12 استان روند بیماری کووید-19 صعودی است یا احتمالا شروع یک پیک جدید را تجربه می‌کنند.


وی ادامه داد: درباره 6 استان نیز تغییرات مختصر صعودی گزارش شده است؛ یعنی به تعبیری حدود دو سوم استان‌های کشور بعد از یک شرایط نسبتا پایداری که تجربه کرده بودند، مجددا افزایش موارد ابتلا به کرونا را شاهد بوده‌اند و این روند افزایشی در هفته اخیر نیز ادامه داشته است.


رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور ایران افزود: اغلب موارد ابتلایی که روزانه گزارش می‌شود، بیماران بستری در بیمارستان هستند. وقتی ما درباره بیمار بستری صحبت می‌کنیم، دوره زمانی که یک فرد به ویروس آلوده شده و به مرحله بستری برسد، معمولا به یک بازه زمانی دو تا سه هفته زمان نیاز دارد.

مصطفوی اضافه کرد: واقعیت این است که باید ببینیم دو تا سه هفته پیش چه اتفاقاتی در کشور افتاده و تاثیر آن را بر روند فعلی اپیدمی بررسی کنیم. بحث افزایش مسافرت‌ها در اوایل شهریور مطرح بود؛ سفرها هم از حیث شدت در تعداد آن قابل توجه بود و هم از این حیث که معمولا آنچه مشاهده شد، این بود که افرادی که به سفر می‌روند، معمولا پروتکل‌های بهداشتی را خیلی رعایت نمی‌کردند و در تجمعاتی شرکت داشتند که پرخطر بود.

وی متذکر شد: اصولا هرنوع تجمعی که اتفاق بیفتد و در آن چارچوب‌های بهداشتی رعایت نشود؛ به خصوص اینکه این تجمعی باشد که در اماکن سرپوشیده باشد و می‌تواند شامل مجالس عزاداری، حضور در اماکن خرید، مدرسه و ...باشد؛ در نتیجه همه این تجمعات ریسک ابتلا افزایش می‌یابد.

رئیس بخش اپیدمیولوژی انستیتوپاستور ایران در پاسخ به این پرسش که «اکنون وضعیت استان تهران چگونه است؟»، بیان داشت: آنچه گزارش‌ها می‌گوید، این است که ما مجددا در تهران هم با افزایش قابل توجه موارد بستری مواجه شده‌ایم.

مصطفوی تصریح کرد: موارد بستری نسبت به قبل دو برابر شده است؛ یعنی ما با اشغال مجدد و قابل توجه تخت‌های بیمارستانی پایتخت مواجه هستیم و امیدوارم این روند ادامه پیدا نکند.

استاد اپیدمیولوژی انستیتو پاستور ایران یادآور شد: تهران جایی است که با سراسر کشور مراودات مستقیم دارد و انتظار داریم افزایش موارد ابتلا در آن تاثیر خود را بر سایر استان‌های کشور، مخصوصا استان‌های مجاور خود هم بگذارد.
 

منبع: فارس

کد خبر 126266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha