کد خبر 126285
۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
خودروهای هیبریدی هم آلایندگی دارد!

پژوهش ها نشان می دهند که آلایندگی هیبریدی هایی که با پریز برق هم قابل شارژ هستند به مراتب بیشتر از آن است که ادعا می شود.

به گزارش پرشین خودرو، خودروهای برقی هیبریدی قابل شارژ که به پلاگ این معروف هستند در قوای محرکه خود هم موتور بنزینی دارند هم موتور برقی. ژاپنی ها بیشتر از سایر کشورها اعتقاد دارند که هیبریدی ها ابزار گزار از خودروهای بنزینی به سمت حمل و نقل با آلایندگی صفر هستند. اما حالا مطالعات نشان می دهند که آلایندگی دی اکسید کربن خودروهای برقی هیبریدی قابل شارژ 2.5 برابر سطح اعلام رسمی آن است.

گروه فعال محیط زیست تحقیقاتی را با حمایت سازمان گرین پیس در بریتانیا انجام داده و نتایج آن را منتشر کرده و می گوید به طور متوسط هر خودروی هیبریدی قابل شارژ عادی و متداول در هر کیلومتر 117 گرم دی اکسید کربن انتشار می دهد در حالی که رقم اعلام شده به طور رسمی 44 گرم در هر کیلومتر است. در این تحقیق همچنین آمده است که هر خودروی هیبریدی قابل شارژ در طول عمر خود 28 تن دی اکسید کربن تولید می کند،‌ خودروی بنزینی متداول حدود 39 تن و خودروی گازوئیلی 41 تن.

 

خودروهای هیبریدی

 

در این تحقیق همچنین آمده است که بیشتر صاحبان خودروهای هیبریدی حتی در جایی که می شود از سیستم برقی آن بهره مند شد،‌ از حالت بنزینی استفاده می کنند و فقط وقتی به حالت برقی می روند که مجبور می شوند.

البته حاصل این تحقیقات به این حقیقت هم اشاره دارد که هر چه باشد،‌ خودروهای هیبریدی از خودروهای تمام بنزینی آلایندگی کمتری دارند اما به خودروهای تمام برقی نمی رسند.

منبع: سایپا

کد خبر 126285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha