کد خبر 126320
۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
۱۰۰هزار سواری فرسوده عامل آلودگی تهران

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده سواری در تهران با سن بیش از ۱۸ سال در حال تردد هستند، گفت: سهم خودروهای سواری در انتشار آلاینده‌های ناشی از منابع متحرک در تهران بیش از ۴۵ درصد است که بخش قابل توجهی از آن را خودروهای فرسوده تولید می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو، حسین شهیدزاده ضمن اشاره به روز جهانی حمل و نقل پاک اظهار کرد: تعداد کل خودروهای سواری تهران حدود سه میلیون و ۴۳۵ هزار دستگاه برآورد می‌شود که از این تعداد بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه از سن فرسودگی عبور کرده‌اند و علاوه بر مصرف بالای سوخت، آلایندگی بالایی تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان انتشار آلاینده از خودروهای سواری تهران سالانه در مجموع ۵۷۹ هزار تن است، گفت: به عبارتی خودروهای سواری هر روز ۱۵۸۶ تن آلاینده‌های بیماری‌زا وارد ریه شهروندان تهرانی می‌کنند.


شهیدزاده با بیان اینکه ۸۲ درصد اکسیدهای گوگرد و ۲۳ درصد ذرات معلق هوای تهران از کل انتشار آلایندگی ناشی از وسایل نقلیه مختلف را خودروهای سواری تولید می‌کنند، تصریح کرد: سهم این خودروها در تولید منواکسیدکربن ۴۶ درصد، در تولید اکسیدهای نیتروژن ۴۵ درصد و در تولید ترکیبات آلی فرار ۴۳ درصد است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره بر آغاز فصل پاییز و نزدیک شدن به زمان بروز پدیده وارونگی دما (اینورژن) که افزایش آلودگی هوای پایتخت را به دنبال دارد، تصریح کرد: بدون تردید عدم اجرای طرح ترافیک و عدم کنترل معاینه فنی خودروهای عبوری، میزان تراکم آلاینده‌ها در هوای تهران و آثار و عوارض ناشی از آن را دوچندان می‌کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وی در پایان اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی ذرات معلق می‌توانند ویروس کرونا را با خود حمل کند و به افزایش امکان سرایت بیماری به دیگران کمک کنند بنابراین کاهش این ذرات اهمیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 126320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha