خودروسازی نیکولا به تقلب متهم شد

شرکت خودروسازی نیکولا که به عنوان یکی از رقبای تسلا و از شرکت های فعال در حوزه خودروهای سنگین تمام برقی فعالیت می کند با یک چالش بزرگ روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، از ماه می، سهام خودروسازی نیکولا در حال رشد بود و رکوردهای جدیدی را به ثبت می رساند و این در حالی بود که این شرکت هنوز هیچ محصولی به بازار عرضه نکرده است اما از تاریخ 10 سپتامبر، رشد سهام و اعتبار شرکت نیکولا با یک ادعا در معرض خطر قرار گرفته است.

در تاریخ 10 سپتامبر شرکتی به نام Hindenburg مدعی شد که نیکولا در خصوص فناوری این شرکت تقلب کرده است و این فناوری اعتباری ندارد.

 

نیکولا



ادعای شرکت آنقدر جدی بود که وزارت دادگستری و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را وادار کرد تا تحقیق و تفحص از شرکت نیکولا را کلید بزند.

در این میان روزنامه فایننشال تایمز با اتکا بر منابع خبری خود گزارش کرد که هر دو سازمان در این مدت با شرکت تسلا در تماس بوده اند و تحقیقات ادامه داشته است.

 

نیکولا



تحقیقاتی که شرکت Hindenburg منتشر کرده است مدعی شده که Trevor Milto مدیرعامل نیکولا به دروغ ادعا کرده است که این شرکت به یک فناوری انحصاری دست یافته است و حتی نیکولا در تمام فیلم های تبلیغاتی خود از یک ماکت در ابعاد واقعی استفاده کرده است.

البته نیکولا و مدیرعامل شرکت با صدور بیانیه ای این ادعا را رد کرده و گفتند که این ادعا تنها با هدف تخریب نیکولا و کاهش ارزش سهام این شرکت منتشر شده است.

نکته جالب اینجاست که گزارش شرکت تنها دو روز پس از اعلام رسمی توافق نیکولا با جنرال موتورز منتشر شد که انتظار می رود تا 30 سپتامبر رسما منعقد شود.

کد خبر 126335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha