کد خبر 126343
۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
گزینه شایسته وزارت صمت کیست؟

در این روز ها اسامی زیادی با عنوان گزینه احتمالی برای وزارت صمت مطرح می شوند اما آیا تمام این اسامی مطرح شده توانایی اداره این وزارتخانه مهم و استراتژیک را دارند؟

به گزارش پرشین خودرو، بیش از پنج ماه است که صندلی وزیر وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت خالی است.اواخر اردیبهشت ماه بود که رحمانی وزیر صنعت وقت از سمت خود برکنار شد حسن روحانی، رئیس‌جمهور بعد از این اتفاق با صدور حکمی حسین مدرس خیابانی را به‌عنوان سرپرست وزارت صمت منصوب کرد مدرس خیابانی نیز در مجلس رای اعتماد نیاورد.

رییس جمهور در اقدام بعدی خود «جعفر سرقینی» را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.بیش از یک ماه از اداره وزارت صمت با سرپرستی سرقینی می‌گذرد و بلاتکلیفی وزارت صمت صدای بسیاری از صاحبان صنایع و فعالان بخش خصوصی را درآورده است.

در این روزها که صنعت کشور با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند یک نفر از جنس صنعت میتواند کمک شایانی به این وزارتخانه کند.

اگر بخواهیم نامی را در این زمینه معرفی کنیم چه کسی بهتر از مهندس محسن صالحی نیا است مردی از جنس صنعت، مردی که نیمی از زندگی حرفه ای خود را در بخش صنعت و وزارتخانه صنعت گذرانده است .

محسن صالحی‌نیا متولد سال 1339 درسبزوار است ایشان دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی صنایع و دارای دانشنامه كارشناسی ارشد مهندسی صنایع (تولید صنعتی) از دانشگاه علم و صنعت ایران و از مدیران ارشد و با تجربه كشور است. سوابق اجرایی و مدیریتی وی بیانگر ارتباط تنگاتنگ تخصص علمی مشارالیه با صنایع كشور است.

مهندس صالحی نیا فعالیت شغلی خود را از سال 1368 در وزارت صنایع سنگین آغاز کرد و سابقه فعالیت در وزارتخانه صنایع سابق و وزارت صنایع و معادن را هم در کارنامه خود دارد.

وی فعالیت شغلی خود را از كارشناسی شروع نموده و سمت های مدیرکلی صنایع ماشین‌سازی و نیروی محرکه وزارت صنایع و معادن ، معاونت صنایع و امور اقتصادی این وزارتخانه و در فاصله سالهای 1390 تا 1394 نیز ریاست هیئت مدیره شرکت ایران خودرو و از سال 1394 عضو هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صنایع، را در کارنامه شغلی خود دارد.

عضویت در سطح مختلف و کمیسیون های شورای اقتصاد،کمیسون اقتصاد، کمیسیون زیربنایی،ستاد قاچاق کالا و ارز ، کمیسیون شورای پول و اعتبار ، شورای عالی شهرسازی و معماری ،عضویت و مسئولیت کارگرو های برقراری اتوماسیون و الکتریکی نمودن روش ها ی خدمت دهی در سطوح مختلف از جمله پروانه های تاسیس و بهره برداری از واحدهای تولیدی ، ارائه خدمات ناشی از مقررات و قوانین معبود و سایر خدمات متنوع در بخش دولت الکترونیک از دیگر تجریبات کاری مهندس صالحی نیا است.

او در زمره مدیران ارشد اجرایی تصمیم ساز در حوزه صنایع و از نخبگان علمی- صنعتی كشور است كه مدارج هرم مدیریتی را از قاعده تا راس طی نموده است.

در این وضعیتی که کشور در جنگ اقتصادی شدیدی است، دولت و مجلس باید با هم همکاری لازم را برای تعیین فردی اصلح برای وزارتخانه صمت داشته باشند تا وزارتخانه‌ای که در خط مقدم این جنگ اقتصادی است، دارای یک فرمانده مقتدر باشد و چه کسی بهتر از مهندس صالحی نیا که فرد شناخته شده ای در بین صنعتگران است کسی که چهارچوب وزارت صنعت را بدرستی میشناسد و سال هاست که در این وزارتخانه کسب تجربه کرده است.

کد خبر 126343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha