کد خبر 126347
۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
ساخت پهپادی برای ماموریت‌‌های تجسس مرزبانی

با هدف افزایش دقت در تجسس و افزایش ایمنی بیشتر، گروهی از محققان کشور پهپادی را عرضه کردند که با استفاده از دوربین و سنسورهای موجود می‌تواند عملیات تجسس و امدادرسانی را انجام دهد.

به گزارش پرشین خودرو، احمدرضا کرمی، مدیر فنی این شرکت سازنده پهپاد، با بیان اینکه پهپاد ساخته شده در این شرکت در حوزه امدادرسانی و تجسس است، گفت: این پهپاد با انجام عملیات تجسس در مواقع اضطراری و یا در مرزها، اشیا و افرادی که در منطقه هستند را شناسایی می‌کند.


وی ادامه داد: در صورتی که در منطقه مورد تجسس حادثه‌ای رخ داده باشد، این پهپاد می‌تواند در جاهایی که نیاز به جعبه کمک‌های اولیه باشد، امدادرسانی کند، ضمن آنکه با استفاده از میکروفونی که بر روی این پهپاد نصب است، می‌تواند با ایستگاه زمینی ارتباط برقرار و موقعیت‌یابی کند.


کرمی، با بیان اینکه نمونه آزمایشگاهی این پهپاد ساخته شده است، یادآور شد: برد آن حدود ۱۰ کیلومتر و تست‌های لازم بر روی آن انجام شده است.

محقق این شرکت ارائه اطلاعات به صورت آنلاین را از دیگر قابلیت‌های این شرکت دانست و گفت: در صورتی که افرادی در مرزها حرکت کنند، این پهپاد این قابلیت را دارد که با دوربین، تجسس می‌کند و داده‌های کسب شده را به صورت آنلاین به ایستگاه زمینی ارسال می‌کند.

کرمی با اشاره به کاربردهای این پهپاد برای نیروی امنیتی توضیح داد: می‌توان بر روی سیستم‌های نیروهای انتظامی تگ نصب کنیم و یا پلاک‌ خودروهای آنها را برای پهپاد تعریف کنیم و زمانی که نیروهای امنیتی در حال گشت زنی باشند، این ابزار پرنده با پردازش تصویر می‌تواند اعلام کند که محدوده امن است و تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن در صورتی که موجودی در منطقه در حال حرکت باشند که به عنوان شی ناشناسی تلقی شود، دوربین این پهپاد با سنسور و پردازش تصویری که دارد به ایستگاه زمینی گزارش می‌دهد که در منطقه مرزی یکسری از افراد و یا خودروهای در حال حرکت وجود دارند که از طریق دوربین شناسایی نشده‌اند.

کرمی اضافه کرد: ایستگاه زمینی با مشاهده مستقیم تصویر در صورتی که تشخیص دهد شی ناشناس، گله‌ای از حیوانات باشد که واکنشی نشان داده نمی‌شود؛ ولی اگر شی ناشناس خودرو و یا افرادی باشند که بخواهند از مرز عبور کنند، در این حالت اپراتور وضعیت را قرمز اعلام خواهد کرد و نیروهای امنیتی وارد عمل خواهند شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 126347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha