تعداد متقاضیان خرید خودرو در فروش‌های فوق العاده خودروسازان

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت تعداد متقاضیان خرید خودرو در فروش‌های فوق العاده خودروسازان را اعلام کرد.

به گزارش پرشین خودرو، سهیل معمار باشی، در این خصوص گفت: در فروش فوق العاده اول برای 25 هزار خودرو توسط سایپا و ایران خودرو، شش میلیون و 400 هزار نفر ثبت نام کرده بودند یعنی به ازای هر خودرو حدود 275 نفر ثبت نام داشتند.

وی ادامه داد: در فروش فوق العاده دوم که ایران خودرو برای 15 هزار دستگاه اجرا کرد، عدد ثبت نام از 275 نفر به ازای هر خودرو به 70 نفر رسید و کاهش قابل توجهی داشت.

 

سهیل معمارباشی

 

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به نمودهای تاثیر بازارهای پیشرو و شاخص های اقتصاد کلان در بازار خودرو اضافه کرد: فروش فوق العاده سوم با ریزش بورس مواجه بود و نقدینگی به بازارهای مختلف از جمله خودرو وارد شد که در فروش فوق العاده سوم ایران خودرو برای 16 هزار دستگاه، حدود دو میلیون و 600 هزار نفر ثبت نام کردند یعنی به ازای هر خودرو 157 نفر متقاضی وجود داشت!

به گفته معمار باشی، محدودیت‌ها و شروط گذاشته شده در ثبت نام خودرو، تا حدودی تاثیر دارد اما حد و مرز استقبال یا عدم استقبال را شرایط بازارهای پیشرو دیگر تعیین می کند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه شرایط بازارهای پیشرو را نتوانیم کنترل کنیم خودروسازان هر چقدر تولید و عرضه را بیشتر کنند، بازار تثبیت نخواهد شد.

کد خبر 126356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha