کد خبر 126365
۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
استفاده از سوخت هواپیما در صنعت دریانوردی

با کاهش مصرف شرکت های هواپیمایی، از ترکیبات سوخت هواپیما برای ساخت یک سوخت کم سولفور جهت استفاده در صنعت دریانوردی استفاده می شود.

به گزارش پرشین خودرو، سوختی که برای هواپیماهای مسافرتی استفاده می‌شود، معمولاً در میان گران‌قیمت‌ترین محصولات نفتی قرار دارد ولی به خاطر همه گیری ویروس کرونا به ترکیبی برای سوخت ارزان‌تر کشتی ها تبدیل می شود.

کروزن یا نفت سفید معمولا برای تولید سوخت هواپیما پالایش می شود ولی در حال حاضر با کاهش مصرف شرکت های هواپیمایی، از آن برای ساخت یک سوخت کم سولفور برای صنعت دریانوردی استفاده می شود. مازاد ذخایر دیزل و نفت گاز هم به سوخت کشتی ها راه یافته است.


این تغییر که یک سال پیش کاملاً دور از ذهن بود، نشان دهنده کاهش تقاضا در صنعت هوانوردی به خاطر همه‌گیری ویروس کروناست. با توجه به پیش بینی انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی مبنی بر عدم بازگشت سفرهای هوایی به سطح قبل از کرونا تا 2024، این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

 

سوخت

 

قیمت سوخت هواپیما در سنگاپور از بیش از 70 دلار در هر بشکه در ماه ژانویه به نزدیک 20 دلار در اوایل ماه مه رسید و بعد تا 41 دلار بالا رفت. قیمت سوخت هواپیما در آسیا در حال حاضر 54 درصد کمتر از پایان سال گذشته میلادی است.

سقوط تقاضا برای حمل و نقل هوایی و و زمینی باعث شده ترکیبات مورد نیاز برای تولید سوخت کشتیرانی بیش از پیش در دسترس باشد. در حالی که مشکلات سوخت هواپیما باعث ارزانتر شدن صنعت کشتیرانی شده ولی ترکیب این سوخت ها مشکلاتی هم به وجود می آورد. تاجران و پالایشگاهها معمولاً انواعی از نفت و میعانات گازی را برای ترکیب و تبدیل به سوخت کشتی ها خریداری می کنند. استفاده زیاد از کروز، دمای اشتعال سوخت را پایین می آورد که برای کشتی ها بسیار خطرناک است.

منبع: تسنیم

کد خبر 126365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha