کد خبر 126375
۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
سایش تایر و لنت ترمز، منبع مهم انتشار ذرات معلق

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با اشاره به اینکه روزانه ۱۷ تن ذرات معلق در اثر تردد وسایل نقلیه در هوای تهران منتشر می‌شود، گفت: سایش تایر و لنت ترمز، دو منبع مهم انتشار ذرات معلق ناشی از خودروها است‌.

به گزارش پرشین خودرو، حسین شهیدزاده درباره آلاینده‌های منتشر شده از خودروها اظهارداشت: در میان 6 هزار و 338 تن ذرات معلق منتشره در اثر تردد خودروها در شهر تهران، سهم انتشار ذرات معلق ناشی از فرآیندهای احتراقی ۶۹ درصد و سهم ناشی از فرآیندهای سایشی ۳۱ است که روزانه بیش از ۱۷ تن ذرات معلق در هوای پایتخت منتشر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در فرآیند سایشی، سایش تایر خودروها با سطح معابر و لنت ترمز، منابع مهم انتشار ذرات معلق است، اظهار کرد: از مجموع ذرات معلق منتشره در هوای تهران به ترتیب سهم کامیون‌ها 15.7 درصد، خودروهای سواری 14 درصد و موتورسیکلت‌ها 10 درصد است و سایر وسایل ناوگان‌های حمل و نقلی 21 درصد از کل انتشار ذرات معلق تهران سهم دارند.

 

ذرات معلق


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با تاکید بر اینکه معمولاً میزان انتشار ذرات معلق در هوای تهران در نیمه دوم سال از نیمه اول بیشتر است، خاطر نشان کرد: انجام منظم معاینه فنی در کنار مدیریت و کاهش حجم تردد خودروها در کاهش میزان انتشار ذرات معلق در هوا موثر است.

منبع: فارس

کد خبر 126375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha