کد خبر 126378
۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
فعالیت توسعه‌ای جدید در بنادر کشور آغاز شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز فعالیت توسعه‌ای جدید با وجود تحریم و کرونا خبر داد و گفت: با تمهیدات انجام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی عملیات صادرات و واردات کالا آسیب ندیده است و جریان تخلیه و بارگیری کالا روان طی می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، محمد راستاد درباره تأثیر شیوع ویروس کرونا برعملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر، تصریح‌کرد: کرونا یک چالش جهانی بود که تمام کشورها با آن مواجه شدند، این اتفاق سبب شد تا عرضه و تقاضا کالا تحت تأثیر قرار گیرد و به موازات آن تقاضا برای جابجایی کالا از طریق حمل و نقل دریایی کاهش پیدا کند.


وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۹ حجم تجارت دریایی دنیا ۱۱ میلیارد تن بود که نسبت به سال ۲۰۱۸ حدود ۲,۶ درصد رشد داشته است ولی این عدد در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش داشته است و این نشان می دهد که ویروس کرونا به سرعت بر حمل و نقل دریایی جهان اثر منفی داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کاهش حجم تجارت دریایی تاکنون سابقه نداشته و هر ساله این بخش شاهد رشد بوده است، خاطرنشان کرد: آنگونه که آنکتاد (کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل) پیش بینی کرده است در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ تنها یک درصد میزان حمل و نقل دریایی جهان افزایش خواهد داشت.

 

بنادر

 

راستاد تاکید کرد: در هیچ شبانه روزی فعالیت در بنادر کشور متوقف نشده است و تمام بخش‌ها سعی کردند در چارچوب سیاست‌های ابلاغی حرکت کنند؛ بر این اساس از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۴ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۲۱۸ تن انواع محموله ها درکشور تخلیه و بارگیری شده که این عدد بیانگر فعالیت بی وقفه بنادر است.

وی گفت: فعالیت صادرات و واردات در شرایطی دنبال می‌شود که در دور جدید تحریم‌ها تمرکز بر حمل‌و نقل دریایی و صنعت کشتیرانی کشورمان است؛ با وجود تمام محدودیت‌ها سعی شده، فعالیت‌ها مانند گذشته دنبال شود و فعالان اقتصادی با چالشی مواجه نشوند. .

راستاد با بیان اینکه سعی شده آثار ناشی از تحریم به کمترین حد برسد، گفت: بنادر ایران از نظر زیرساخت و تجهیزات شرایط بسیار خوبی دارند به گونه‌ای که از نظر زیرساخت‌های بندری ظرفیت سالانه ما ۲۴۶ میلیون تن است و کمبود ظرفیت نداریم؛ بنادر ما از نظر زیرساخت پذیرش تمام کشتی ها را دارند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه فعالیت‌های توسعه‌ای در بنادر کشور متوقف نشده و البته طرح‌های جدید هم تعریف شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 126378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha