کد خبر 126380
۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
معرفی شاسی بلند لوکس وین فست ساخت ویتنام

خودروساز ویتنامی وین‌فست از شاسی‌بلند بسیار لوکس پرزیدنت با قیمت ۱۶۴ هزار دلار و پیشرانه ۴۲۰ اسب بخاری ساخت جنرال موتورز برای بازار این کشور رونمایی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت خودروسازی VinFast مستقر در ویتنام از سریع‌ترین و گران‌قیمت‌ترین خودرو خود تا به امروز، با نام شاسی ‌بلند لوکس President رونمایی کرد. وین‌فست پرزیدنت تنها با تیراژ محدود ۵۰۰ دستگاه ساخته شده و معادل ۱۶۴،۰۰۰ دلار قیمت دارد. چنین مبلغی برای خرید اولین محصول این خودروساز که دقیقا سال گذشته شروع به ساخت خودرو کرده است، بسیار زیاد به‌نظر می‌رسد. این نکته را هم اضافه کنید که شاسی‌بلند پرزیدنت منحصراً برای بازار ویتنام ساخته شده است و در بازار سایر کشورها به فروش نمی‌رسد.

درواقع، باتوجه‌به قیمت بسیار زیاد شاسی‌بلند پرزیدنت، تحلیل‌گران، این مدل لوکس را کمتر به‌عنوان محصولی برای مصرف‌کنندگان داخلی و بیشتر به‌عنوان نمادی برای ابراز وجود وین‌فست می‌دانند.


وو تان كونگ، معاون شرکت مشاوره صنعتی و تجاری خودرو ویتنام به نشریه Nikkei Asian Review گفت:

آن‌ها می‌خواهند به مردم سراسر جهان نشان دهند كه ویتنام می‌تواند خودروی لوکس بسازد. به این دلیل، شرکتی که توسط ثروتمندترین فرد ویتنام یعنی فام نات وونگ تأسیس شده است، آرزو دارد که صادرات وسایل نقلیه را به ایالات متحده، اروپا و روسیه انجام دهد. وین‌فست می‌گوید که شاسی‌بلند پرزیدنت، ابراز وجود ما برای ظرفیت تولید خودرو در ویتنام است.

 

شاسی بلند لوکس وین فست

 

درحالی‌که اکثر خودروهای سواری در ویتنام با قطعات وارداتی مونتاژ می‌شوند، وین‌فست اولین شرکتی به شمار می‌رود که خودروهای خود را به‌طور کامل در داخل همین کشور تولید می‌کند. این خودروساز همچنین سدان Lux A2.0 و شاسی‌بلند Lux SA2.0 را با فناوری شرکایی از جمله بی‌ام‌و و بوش، خودروی شهری Fadil را تحت مجوز جنرال موتورز و همچنین انواع موتورسیکلت‌های برقی را برای عرضه در بازار داخلی ویتنام می‌سازد.

 

شاسی بلند لوکس وین فست



مدل پرزیدنت از شاسی‌بلند Lux SA2.0 الهام گرفته که خود از روی پلتفرم نسل قبلی بی‌ام‌و X5 F15 ساخته شده است. اما پرزیدنت به‌جای پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ، از پیشرانه ۶/۲ لیتری خورجینی هشت سیلندر ساخت جنرال موتورز با قدرت ۴۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۶۲۴ نیوتن‌متر بهره میبرد. پیشرانه خورجینی هشت سیلندر، نیروی خود را ازطریق جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار و سیستم تمام چرخ محرک (AWD) تمام وقت به چرخ‌های خروجی منتقل می‌کند. پیشرانه قدرتمند این امکان را فراهم می‌کند تا شاسی‌بلند ۵،۱۴۶ میلی‌متری وین‌فست بتواند در مدت زمان ۶/۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد و بیشینه سرعت آن به ۳۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

با دیدن تصاویر و کمی دقت متوجه می‌شویم که پرزیدنت در حقیت مدل توسعه‌یافته از نمونه اولیه Lux V8 است که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ رونمایی شد. برخی از تغییرات این مدل شامل کاپوت دارای دریچه هوا، تزئینات بیرونی مسی، رینگ‌های جدید، کنسول مرکزی تجدیدنظر شده با صفحه‌نمایش لمسی بزرگ‌تر ۱۲/۳ اینچی و همچنین استفاده از مواد لوکس‌تر مانند روکش چوب طبیعی برای تزئینات داخل کابین و روکش چرمی با طرح دوخت تزئینی برای صندلی‌ها می‌شود.
 

منبع: سایپا

کد خبر 126380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha