کد خبر 126381
۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
بوئینگ 747 توسط متخصصان داخلی تعمیر شد

مدیر آشیانه شماره یک مهرآباد گفت: امروز یک فروند بوئینگ 747 باری در شرایط تحریم تعمیر اساسی شد و از صبح فردا با ورود به خط هوایی پرواز خود را آغاز می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، امروز یک فروند بوئینگ 747 باری متعلق به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پس از دو ماه تعمیرات اساسی توسط متخصصان داخلی و در آشیانه شماره یک ایران‌ایر در فرودگاه مهرآباد آماده پرواز شده است تا از صبح فردا پرواز خود را آغاز کند. در این باره مدیر آشیانه شماره یک مهرآباد به خبرنگاران گفت:‌ این بوئینگ 747 آمریکایی 50 ساله است و در سال 2008 میلادی وارد هما شد که متخصصان داخلی در شرایط فعلی تحریم‌ها آن را تعمیر اساسی کردند.

رحیم باغبان اظهار داشت: مدیرعامل بوئینگ چند سال پیش بود که از ایران ایر قدردانی کرد به دلیل آنکه 50 سال است هواپیمای بوئینگ را با ایمنی بالا سر خط نگه داشته‌ایم.

وی با بیان این که این بوئینگ باری 747 هواپیمای پهن پیکر محسوب می‌شود گفت: از این هواپیما در زلزله، اقدامات بشردوستانه و کمک به هر نیاز کشور استفاده می‌شود.

مدیر آشیانه شماره یک مهرآباد ادامه داد: در زلزله کرمانشاه همین 747 به ما کمک بسیاری کرد و در بحران گوشت که پیش از این داشتیم، این هواپیما مدام گوسفند و لاشه به کشور آورد.


وی افزود: تلاش کردیم با وجود تحریم‌ها و شیوع کرونا تعمیر اساسی این هواپیما دو ماهه طبق استانداردهای جهانی انجام شود و عمده‌ترین قطعات آن در پایگاه‌های تخصصی هما چک و بازبینی شد و طبق استانداردهای کارخانه سازنده پس از بازبینی به هواپیما برگشت.

باغبان اضافه کرد: این هواپیما برای یک دوره 6 ساله و یا یک سایتل پروازی خاص آماده شده است. برای هواپیما سال ساخت مهم نیست، سایکل و ساعت پروازی مهم است و تا زمانی که سایکل پروازی داشته باشد امکان پرواز دارد (هر نشست و برخاست هواپیما یک سایکل محسوب می‌شود).

وی با بیان این که تعمیر اساسی این هواپیما حتماً صرفه اقتصادی برای هما دارد، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر زمین گیری هواپیماهای برجامی گفت: هواپیماهای برجامی زمین گیر نداریم، شاید به دلیل نبود یک قطعه مدت زمان تعمیر از دو هفته به یک ماه رسیده باشد اما هواپیمای زمین گیر نداریم.

مدیر آشیانه شماره یک مهرآباد بیان کرد: ماکزیمم وزن بار این هواپیما (747 باری) برای مسیرهای کوتاه 110 تن است که با وزن حداکثر 380 تن امکان تیک آف دارد. پیش از این، این هواپیما در خدمات هلال احمر، سیل شمال، زلزله کرمانشاه و سیل چابهار استفاده شد، ضمن آنکه امکان حمل احشام زنده را نیز دارد.

باغبان گفت: همه قطعات هواپیما طبق چارت کارخانه سازنده باز شده و تست‌های اولیه، ثانویه و نهایی روی آن انجام شده است و این هواپیما صبح فردا در اولین پرواز خود پس از تعمیرات اساسی به دبی می‌رود.

وی با بیان این که امکان خدمات تعمیر و نگهداری و تعمیر اساسی برای هواپیماهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی نیز در هما وجود دارد، گفت: چند سال پیش بود که دو فروند هواپیمای متعلق به شرکت‌های لوفتانزا و KLM از نوک بال با همدیگر برخورد کردند که ما هر دو هواپیما را تعمیر کردیم.

مدیر آشیانه شماره یک مهرآباد اظهار داشت: ما در کادر تعمیراتی و پروازی بیش از 50 سال قدمت داریم، هما سه آشیانه تعمیر و نگهداری در مهرآباد و دو آشیانه در فرودگاه امام دارد و آماده ارائه خدمات به همه ناوگان هوایی کشور و شرکت‌های خارجی در حوزه تعمیر و نگهداری هستیم.

منبع: فارس

کد خبر 126381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha